Senaste nytt

Resor med öl

Homer

Medlem
BrewDog has unveiled plans to build the world’s first craft beer hotel – with beer on tap in guest bedrooms.


The 22-room DogHouse will be built on a 3.25 acre site near the brewery’s headquarters in Aberdeenshire and will feature beer taps in the rooms, a built-in shower beer fridge, and rooms overlooking the brewery itself.

BrewDog introduced the DogHouse concept last year with the announcement of a hotel in Columbus Ohio at the site of its American brewery, and a recent property acquisition in Ellon has led to this further announcement of a hotel in the brewer’s home town.

The brewery expansion comes soon after the opening of BrewDog’s sour beer brewing facility: The Overworks, which opened last month.

This includes planned construction of new breweries in Australia and China, the opening of 15 craft beer venues in the UK, increasing production capacity in its UK brewery, and the creation of a dedicated craft beer TV network.

BrewDog hotel to serve beer on tap in bedrooms | Daily Business

ANNOUNCING THE DOGHOUSE ELLON - BrewDog

BREWDOG UNVEILS PLANS TO OPEN WORLD’S FIRST CROWDFUNDED CRAFT BEER HOTEL - BrewDog



rhagtfjxedte3vr5o6l9.png


Hot-Tub.png

1488389377BrewDogHotelRoom43.png



Features.png



'We'll have hop-infused face masks – tailored to the hops in your favourite beers,' James Watt said There are also malted barley massages
3E03687D00000578-4286608-Guests_can_give_themselves_over_to_pampering_with_the_hotel_s_ma-a-19_1488821737342.jpg


3E02725600000578-4286608-image-a-28_1488818097468.jpg
 
Last edited:

Mimer

Medlem
Omnipollo har öppnat pub i Göteborg, väl värt ett besök om man är i krokarna.

Omnipollos Gothenburg

Göteborg är en riktigt bra ölstad. Dra till handbromsen kring Järntorget och börja på Bishops Arms. Förvisso en kedja som finns på många andra ställen men denna är en av de bättre som jag har besökt.

Fortsätt in på Andra Långgatan för Ölstugan Tullen och The Rover. Ölstugan Tullen finns på ett flertal ställen i Göteborg (och snart i Stockholm/Hornstull) med konceptet svensktillverkad öl och bra husmanskost till rimliga priser. The Rover har ett stort ölutbud både på fat och flaska men maten har darrat en aning när jag har ätit där.

Byt till Tredje Långgatan och Brewers Beer Bar. Som The Rover ett stort utbud av öl både på fat och flaska men också mycket god pizza. BBB har fördelen att man kan köpa 20 cl öl på fat vilket gör att det är lättare att prova fler öl på ett och samma tillfälle. Och efter BBB är det en stenkast till nämnda Omnipollo Göteborg. Du kan även gå upp till Hagabion för pinfärsk öl från Sveriges i mitt tycke bästa IPA-tillverkare just nu, Stigberget bryggeri.

Går du inåt staden till istället så är även Brewdog och Steampunk två bra ställen för öl. Brewdog är väl som alla andra Brewdog runt om i Europa men Steampunk är in upplevelse både när det kommer till ölutbud men också stilen på stället.

Ytterligare ett bra ställe, ej uppenbar pärla, är Tre Små Rum. Igen ett mycket bra ölutbud, relativt bra mat dock med få alternativ på den begränsade menyn.

Till sist har byggerierna Beerbibliotek och Spike taprooms. Kolla dock öppettiderna innan du går dit då de är begränsade.
 

Agö

Medlem
Göteborg är en riktigt bra ölstad. Dra till handbromsen kring Järntorget och börja på Bishops Arms. Förvisso en kedja som finns på många andra ställen men denna är en av de bättre som jag har besökt.

Fortsätt in på Andra Långgatan för Ölstugan Tullen och The Rover. Ölstugan Tullen finns på ett flertal ställen i Göteborg (och snart i Stockholm/Hornstull) med konceptet svensktillverkad öl och bra husmanskost till rimliga priser. The Rover har ett stort ölutbud både på fat och flaska men maten har darrat en aning när jag har ätit där.

Byt till Tredje Långgatan och Brewers Beer Bar. Som The Rover ett stort utbud av öl både på fat och flaska men också mycket god pizza. BBB har fördelen att man kan köpa 20 cl öl på fat vilket gör att det är lättare att prova fler öl på ett och samma tillfälle. Och efter BBB är det en stenkast till nämnda Omnipollo Göteborg. Du kan även gå upp till Hagabion för pinfärsk öl från Sveriges i mitt tycke bästa IPA-tillverkare just nu, Stigberget bryggeri.

Går du inåt staden till istället så är även Brewdog och Steampunk två bra ställen för öl. Brewdog är väl som alla andra Brewdog runt om i Europa men Steampunk är in upplevelse både när det kommer till ölutbud men också stilen på stället.

Ytterligare ett bra ställe, ej uppenbar pärla, är Tre Små Rum. Igen ett mycket bra ölutbud, relativt bra mat dock med få alternativ på den begränsade menyn.

Till sist har byggerierna Beerbibliotek och Spike taprooms. Kolla dock öppettiderna innan du går dit då de är begränsade.
Finns det någon juste ölhall i Göteborg där man slipper folk med mössa, helskägg, tajta brallor, skogshuggarskjorta och tatueringar?
 
Långhelg i Beijing var en utmaning när det kom till öl, alldeles för mycket ljus lager för min smak. Men Great Leap Brewing, nära Bell Tower/Drum Tower, Dongcheng districs, är väl värt ett besök.

(Tror dessutom att de har fler ställen/bryggeripubar numera, Beijingresan ägde rum 2014)
Helt rätt, Great Leap finns på ett antal olika ställen. Visst är det helt ok öl, dessutom har de ju en grymt snygg logga. Däremot så tycker jag att Slow Boat Brewery hade betydligt godare öl. Deras pub ligger i Sanlitun, tre våningar och som sagt, bra öl.
 

Valley

Medlem
Hela Tyskland.
Erdinger, Erding var en riktigt bra upplevelse.
(Fabriksturen dock lite väl steril) Är provsmakningen efteråt man vill åt.

Samma sak m Sam Adams i Boston.
 

jsn

Medlem
Uppsala! Ölfestivalen går av stapeln denna helg Uppsala Beer & Whisky Festival 2018 - Tickster Jag missar tyvärr årets upplaga, men tidigare år har det varit en mycket trevlig tillställning. Inte alls lika proffsig som Stockholms motsvarighet, utan här tillåts även glada amatörer ställa ut sina episka brygder. Ping @palmen du blev ju rätt förtjust i Uppsala i höstas... ;)
 
Toppen