Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Inga poäng på extra utgifter på Choice. Frågade ikväll eftersom det är bonusnatt.

”3.2. Det ges en bonuspoäng per betald krona på restaurang (endast mat) som hör till hotellet vid vistelse i Norge och Danmark på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ eller våra fristående hotell. Notan måste registreras på räkningen för hotellrummet och betalas vid utcheckning och summan för restaurangpoäng är begränsad till 4 000 bonuspoäng per vistelse. Med vistelse menas den enskilde medlemmens sammanhängande nätter på det aktuella hotellet. Poäng för restaurangbesök kan inte tjänas på de Collection-hotell som finns inom Clarion Hotel®.”
 

Jönsson

Medlem
Visst får du väl poäng på mat och dryck även under bonusnatt? Det är bara själva natten som du inte får poäng för.
 
”3.2. Det ges en bonuspoäng per betald krona på restaurang (endast mat) som hör till hotellet vid vistelse i Norge och Danmark på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ eller våra fristående hotell. Notan måste registreras på räkningen för hotellrummet och betalas vid utcheckning och summan för restaurangpoäng är begränsad till 4 000 bonuspoäng per vistelse. Med vistelse menas den enskilde medlemmens sammanhängande nätter på det aktuella hotellet. Poäng för restaurangbesök kan inte tjänas på de Collection-hotell som finns inom Clarion Hotel®.”
Bra att veta, jag bor mest i Sverige.
 

Meazza

Medlem
platinum.png


Har nu för första gången kvalificerat mig med poäng. Hade gjort det med antalet nätter ändå men tack vare poängkampanjerna som har varit det senaste året så gör jag det med med god marginal. Bra grej! :)
 

Meazza

Medlem
Välkommen till Platinum nivån :)
Tycker dock det va länge sedan nu dem hade någon poäng kampanj, eller har jag missat något?
Tack för det. Borde kanske ha tydliggjort att jag har återkvalificerat mig.

Du tycks ha missat exempelvis dessa:
Trippla poäng på Nordic choice för bokningar gjorda 2 oktober 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Dubbla poäng Nordic Choice bokningar | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

intuition

Medlem
Har platinum bättre tillgång till bonusrum?
Jag vet att det heter att platinum är garanterad bonusuttag så länge det finns standardrum lediga, men det jag undrar är om det är lättare för platinum att boka t.ex. svit som bonusrum.

Jag undrar eftersom jag är guld nu och ganska besviken på tillgängligeheten. Jo, det är relativt lätt att få ett standardrum för 2 personer, men nästan allt annat är alltid "Priset slutsålt" när jag kollar. Jag är både ute efter högre rumskategorier och visterlser med mer än 2 personer (tex 2 vuxna + barn).
 

agehall

Medlem
Jag upplevde det inte så iallafall - känns som samma lika mellan guld och platinum för min del.
 
Toppen