Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

Gus

Medlem
Jag har varit Diamond sedan våren 2016, går ut nu i mars 2018. Jag hade börjat förbereda för att kunna göra en statusmatch tillbaka till Diamond genom att få Diamant hos Best Western. Häromveckan fyllde jag dock i denna, mest på skoj (eftersom jag verkligen inte har "At least 250 nights (paid or reward) OR 500,000+ earned Base Points since joining Hilton Honors".): Hilton Honors Diamond Status Idag fick jag detta på min mail, blev väldigt glad! :)

diamond.PNG
 

Maja

Medlem
Vad händer om du gör 8 stays tro? Får du Diamond då?
Undrar jag med som ev. tänkte matcha mot samma kort. Jag är dock HHD nu och fram till mars 2019 har jag för mig. Had varit skönt at flytta fram det till 2020 nu när jag har 8 stays inom en 90-dagarsperiod i början på sommaren.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Vad händer om du gör 8 stays tro? Får du Diamond då?

Undrar jag med som ev. tänkte matcha mot samma kort.
Ställde frågan om de kunde matcha mot Diamond och fick som svar att BW Diamond Select matchar mot HH Gold. Har frågat om de matchar mot Nordic Choice Platinum och väntar på svar. Ska fråga om 8 stays också, har redan dessa inbokade. Om detta inte går försöker jag mig nog på en Marriot-challenge istället och bokar om.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Har frågat om de matchar mot Nordic Choice Platinum och väntar på svar. Ska fråga om 8 stays också, har redan dessa inbokade.
Fick ett typiskt kundtjänst svar att de inte matchar mot Nordic Choice men att jag kan skicka in och testa. Min fråga gällande stays ignorerade de. Ska lägga en natt mot Nordic Choice i kommande veckor och sen testa att matcha igen.
 

mha321

Medlem
Fick ett typiskt kundtjänst svar att de inte matchar mot Nordic Choice men att jag kan skicka in och testa. Min fråga gällande stays ignorerade de. Ska lägga en natt mot Nordic Choice i kommande veckor och sen testa att matcha igen.

Troligen vet de knappt vad Nordic choice är, så de kan inte bedöma svårigheter och nivåer osv. Och om de väl läser på dem så är det ju rätt liten anledning att matcha just där eftersom överlappen I hotell är extremt låg. Finns inte många ställen i världen som har både Hilton och Nordic choice hotel att välja mellan.

Ofta brukar ju matcharna ha en lista på precis vilka som godkänns, och för de stora kedjorna är det oftast bara de andra stora kedjorna. Även kedjor som Radisson/Carlson brukar ofta vara undantagna, och de har betydligt större överlapp.

Men med nuvarande matchningsstrategi hos Hilton skadar det definitivt inte att prova :)
 

palmen

Moderator
Troligen vet de knappt vad Nordic choice är, så de kan inte bedöma svårigheter och nivåer osv. Och om de väl läser på dem så är det ju rätt liten anledning att matcha just där eftersom överlappen I hotell är extremt låg. Finns inte många ställen i världen som har både Hilton och Nordic choice hotel att välja mellan.

Ofta brukar ju matcharna ha en lista på precis vilka som godkänns, och för de stora kedjorna är det oftast bara de andra stora kedjorna. Även kedjor som Radisson/Carlson brukar ofta vara undantagna, och de har betydligt större överlapp.

Men med nuvarande matchningsstrategi hos Hilton skadar det definitivt inte att prova :)
Finns en lista när man ansöker om challenge vilka kedjor de matchar mot. De verkar helt klart dragit åt lite på vad de matchar och mot vad.
 
Toppen