Senaste nytt

Är SAS linje Stockholm - Miami (via OSL) nedstängd?

Schnake

Medlem
Hej,

Söker efter resor Stockholm till Miami med SAS i november-december, men tycker att många alternativ saknas idag jämfört med för bara några veckor sedan. Jag vill minnas att jag tidigare hittat flera resor på lördagar via Oslo med ankomst i Miami tidig eftermiddag (lokal tid), men några sådana resor dyker inte längre upp på SAS hemsida. Istället hittar jag nu endast ARN-OSL-EWR-MIA eller ARN-CPH-EWR-MIA på lördagar med ankomst 19:16 varav sista sträckan trafikeras av United, se skärmdump.

Är lite osäker på vilka flighter det var jag fick upp senast, men tror att det kan ha varit SK 843 (ARN-OSL) för vidare resa med SK 955 (OSL-MIA). Är det någon som vet varför denna kombination inte längre hittas? Fanns det möjligtvis ett tidigare morgonflyg innan eller har det skett någon förändring i flygtiderna på sistone som gör att connection time nu är för kort? Eller har jag bara inbillat mig att det nyss fanns lördagsflyg via OSL i denna period?

Mvh Schnake
 

Attachments

  • IMG_0142.PNG
    IMG_0142.PNG
    288,5 KB · Visningar: 432
Jag är ingen expert på detta, men det verkar som att SK843 är senarelagd 10 minuter om lördagar och då blir det för lite tid mellan flygen. Om du är mycket, mycket djärv kan du åka till Oslo på separat biljett med Ethiopian istället.
 

AABack2ARN

Medlem
Man undrar ju om detta är ett misstag eller avsiktligt?

Det skulle ju kunna vara så att SAS helt enkelt inte vill ha anslutningsresenräer från Stockholm på lördagar och således gör det "omöjligt" att boka den vägen. Eller så är de helt enkelt inkapabla att se konsekvensen av en scehmaändring...
 

mha321

Medlem
Man undrar ju om detta är ett misstag eller avsiktligt?

Det skulle ju kunna vara så att SAS helt enkelt inte vill ha anslutningsresenräer från Stockholm på lördagar och således gör det "omöjligt" att boka den vägen. Eller så är de helt enkelt inkapabla att se konsekvensen av en scehmaändring...
Det kan ju också vara så att det är en planerad schedule change även på det andra flyget men att den bara inte gått igenom ännu...
 

Schnake

Medlem
Jag är ingen expert på detta, men det verkar som att SK843 är senarelagd 10 minuter om lördagar och då blir det för lite tid mellan flygen. Om du är mycket, mycket djärv kan du åka till Oslo på separat biljett med Ethiopian istället.
Okej, det skulle förstås kunna förklara det hela. Hur kan man se att den tidigare har varit schemalagd att landa 08:45? Synd med ändringen för det vore trevligt att komma fram till Miami redan på lördagen. Haha, tror bestämt att jag avstår Ethiopians flight med tanke på vissa redogörelser i detta forum.

Det kan ju också vara så att det är en planerad schedule change även på det andra flyget men att den bara inte gått igenom ännu...
Så får det gärna vara! Hur gör SAS annars med dem som redan bokat denna rutt?

Alt åk till OSL kvällen innan och övernatta på flygplatsen ...
Tanken har slagit mig, men det innebär förvisso extra kostnader i Oslo. Kan man boka det genomgående på samma biljett på nåt vis och hur långt innan får utresan vara i sådant fall?
 

AABack2ARN

Medlem
Så får det gärna vara! Hur gör SAS annars med dem som redan bokat denna rutt?

SAS kommer med största sannolikhet boka om dem till direktflyget dagen efter (om man nu inte ändrar tidtabellen så klart).

Tanken har slagit mig, men det innebär förvisso extra kostnader i Oslo. Kan man boka det genomgående på samma biljett på nåt vis och hur långt innan får utresan vara i sådant fall?

Skulle tro att stoppet får vara max 24 timmar. Genom att det kostar i Oslo har man fått bort det stora flertalet passagerare som söker billigast möjliga biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Vad är minimum connection time på OSL SAS DK/SE -> SAS Intercont?
40 minuter.
Kod:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE    .35   .40   .50   .40
OFFLINE   .35   .40   .50   .40
** OR * ARE ALL
SK-SK II   .40 ALL  - FLT  900 -  999  GROUP2 - ALL   
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 FLT  900 -  999 - ALL  ALL - GROUP2
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 ALL  - FLT  900 -  999  GROUP3 - ALL   
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 FLT  900 -  999 - ALL  ALL - GROUP3
  25MAR18-INF
 
Toppen