Senaste nytt

DIB Hotel - buda på din hotellnatt

Brandten

Medlem
DIB Hotel

Någon som testat eller vet mer om det här? Står inte vilka hotell som är anslutna.

Läste allmänna villkor som inte specificerade det här med poängintjäning i lojalitetprogram men det kanske regleras direkt med hotellet eftersom detta bara är förmedling.
 

squeezen

Medlem
Malmö live för 700 hade jag gärna tagit.
Men könns lite svårt om man specifikt vill ha nära tågstation i malmö för tidigt tåg till kastrup tex.
Hamnar så pass långt iväg att taxi behövs så äts ju några hundralappar upp snabbt av förtjänsten man hade via DIB
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Malmö live för 700 hade jag gärna tagit.
Men könns lite svårt om man specifikt vill ha nära tågstation i malmö för tidigt tåg till kastrup tex.
Hamnar så pass långt iväg att taxi behövs så äts ju några hundralappar upp snabbt av förtjänsten man hade via DIB
Malmö Live ligger ju några hundra meter från Malmö C.
 

squeezen

Medlem
Malmö Live ligger ju några hundra meter från Malmö C.
Ja, men tjänsten verkar så att man bara väljer stadsdel, antar stjärnor, och sedan bud. Ksn inte på ett specifikt hotell.

Och ”city” sträcker sig ända till Ribbersborg, värnhem, davidshall etc. så lite lurigt.
 
Ja, men tjänsten verkar så att man bara väljer stadsdel, antar stjärnor, och sedan bud. Ksn inte på ett specifikt hotell.

Och ”city” sträcker sig ända till Ribbersborg, värnhem, davidshall etc. så lite lurigt.

Men det finns väl inga hotell varken vid Ribersborg eller Värnhem? Och från Ribersborg tar det bara en kvart att gå till Malmö C.

Det är faktiskt inga stora avstånd i Malmö.
 

squeezen

Medlem
Spännande diskussion. Kollade nyss vilka hotell det ens finns i Malmö, och det visade sig att det Scandic Triangeln är det 4-stjärniga hotellet som ligger längst bort från city. Vad jag vet passerar tågen till Köpenhamn Triangelns station, så det är nog inga problem att buda i Malmö. Får testa nästa gång jag ska dit!
Låter lovande. Hur ser man vilka hotell som är anslutna. 10 min gång är ju ok att leva med även 5:30 på morgonen i mars. Men inte mer.
 

squeezen

Medlem
Som @Agö brukar säga. Testa en gång bestäm själv vad du tycker.

Taget på orden. Tidigt flyg om knappa månadem och för att slippa kuska till CPH aptidigt på öresundstågen så blev det bud på DIB.
599:- lades med krav 4 stjärnor och frukost i malmö, cityzon.
Efter ca 3 hade Noble house accepterat.
Ett best western som verkar ok.
Ska vi se om man kan skramla in lite bonuspoäng till EB samt best western rewards också. Blir riktigt bra.
Tack för tipset @Brandten och tack @ResenärenLars som påpekade att inga 4-star ligger mot Ribban utan bara centralt.
 
Spännande att boka något man inte har en aning om vad det blir. Lite ”Living on the edge” :cool:
Synd på utbudet om städer bara. Har 2 resor bokade till Reims & Amsterdam, men dom fanns inte med på deras lista. :(
 
Toppen