Men man borde ju i alla fall kunna fylla planet på nedresan med billiga biljetter, som en extraflygning.Det enkla svaret är nog att det är billigare än att flyga planen till Malta, Zurich eller någon annan stans i Europa om man tittar på totalkostnaden.
Nej det blir väldigt svårt att synka med vanliga avgångar till Hong Kong då det lätt kan uppsåt förseningar på en sådan check så planet är redo 2 dagar senare men nästa plan kan då redan ha kommit in för underhåll.
Optimalt hade varit att man vet exakt vilken dag och tidpunkt planen är klara så man kan byta utifrån detta, men räcker med att det uppstår något problem som måste åtgärdas så kan det bli fördröjt och då står SAS med passagerare som inte kan åka hem samt en besättning som blir "strandad" i Hong Kong.
Men man borde ju i alla fall kunna fylla planet på nedresan med billiga biljetter, som en extraflygning.
Ja, jag vet inte hur många besättningar finns på ett Airbus A330 plan men säg 15-20 personer blir deadhead i våda riktningar.Svårt att sälja så många extra biljetter utöver vad dom säljer till sina vanliga turer. Och med cc + gate blir det väll ännu dyrare än idag så nog svårt att få vinst om det inte skulle säljas som ett event med dyrare biljetter.
Det är inte "bara" att lägga in en extra flight, ska det vara passagerare ombord krävs det att man har mer än 2 piloter ombord vilket också kostar pengar. Exakt vilken dag planet ska flygas ner vet man inte heller samt att det kan ske på lite udda tider.Men man borde ju i alla fall kunna fylla planet på nedresan med billiga biljetter, som en extraflygning.