Senaste nytt

På jakt efter billigt turisthotell i Washington DC och New York City. Tips?

jsn

Medlem
Jag+Mor+Far+Bror skall åka till Wahsington DC och NY i oktober, åker ut den 18:e till DC och tillbaka den 27:e från NY. Vi har tänkt oss 3-4 dagar i DC innan vi tar tåget till NY.

Vilka bättre turistklasshotell rekommenderar ni att boka? Jag har varit i DC+NY en vecka för snart 25 år sedan, de andra inte alls, så vi har inga favoritställen att komma tillbaka till utan snarare mycket nykomlings-sightseeing. Är där några spedciella bokningsverktyg ni rekommenderar, som ger bra priser? Har för mig jag någon gång läst en tråd om något bokningsverktyg där man bokar hotell baserat på område men hotellnamnet skrivs inte ut förräns boknignen är klar, men hittar inte den tråden just nu :( Om man använder det verkltyget, vilka områden skall man isf välja med alternativt aktivt utesluta?
 

SvartMjolk

Medlem
Jag+Mor+Far+Bror skall åka till Wahsington DC och NY i oktober, åker ut den 18:e till DC och tillbaka den 27:e från NY. Vi har tänkt oss 3-4 dagar i DC innan vi tar tåget till NY.

Vilka bättre turistklasshotell rekommenderar ni att boka? Jag har varit i DC+NY en vecka för snart 25 år sedan, de andra inte alls, så vi har inga favoritställen att komma tillbaka till utan snarare mycket nykomlings-sightseeing. Är där några spedciella bokningsverktyg ni rekommenderar, som ger bra priser? Har för mig jag någon gång läst en tråd om något bokningsverktyg där man bokar hotell baserat på område men hotellnamnet skrivs inte ut förräns boknignen är klar, men hittar inte den tråden just nu :( Om man använder det verkltyget, vilka områden skall man isf välja med alternativt aktivt utesluta?

Jag var i DC (och NYC) förra sommaren. Om ni kan tänka er att bo i Arlington så blir det mycket billigare med hotell. Det finns tunnelbanestationer där och man är inne i centrala DC på 10-15 minuter.

Jag bodde på Americana Hotel och kom undan med typ 300 kr natten. Jag bad även att få ett nyrenoverat rum, vilket de ordnade. (Vet inte om hela hotellet är nyrenoverat ännu, de går i etapper). Arlington, VA Hotels - The Americana Hotel in Arlington, Virginia

Tyvärr har jag inget bra tips om NYC då jag alltid bor gratis hos mina vänner där. ;)
 

pljung

Medlem
Vet inte vad du avser med "bättre turistklass", men mina 2 sista resor till NYC har jag bott på Hotell Pennsylvania Midtown Manhattan New York Hotel Accommodations | New York's Hotel Pennsylvania. Sköna sängar och standarden i övrigt är ok. Är man i NYC så använder man bara hotellet till att sova, så att lägga massa pengar på lyxiga hotellrum känns bortkastat.
Troligtvis hittar du billigare priser via hotels.se elle liknande sidor.

Penn Station med pendeltåg direkt till EWR (och JFK?) rakt över gatan.
10-12 minuters gångväg till Times Square.
 
The New Yorker kanske?

Finns det möjligen ett hotell med bättre läge i NY? Jag tvivlar.

Du har nära till i princip allt som är värt att se.
Hotellet är bra, vakt till hissarna som kollar kort så obehöriga inte kommer in.
Ett bra ställe att käka på i samma byggnad. (Tick Tock Diner) .. deras frukost är guld och dom har öppet 24/7(!)

Rummen är OK (3.5/5).
Dvs "inga bedbugs" men inte heller de modernaste rummen så att säga.
Men i NY ska du inte sitta på hotellrummet!

Jag gillade hotellet skarpt, se bara till att be om ett rum högt upp med utsikt åt "ESB". :)

Här kan du läsa mer:
http://sv.hotels.com/hotel/details....25.9.2012&rooms[0].numberOfAdults=1&landmark=
 
Last edited:

mha321

Medlem
Vet inte vad du avser med "bättre turistklass", men mina 2 sista resor till NYC har jag bott på Hotell Pennsylvania Midtown Manhattan New York Hotel Accommodations | New York's Hotel Pennsylvania. Sköna sängar och standarden i övrigt är ok. Är man i NYC så använder man bara hotellet till att sova, så att lägga massa pengar på lyxiga hotellrum känns bortkastat.
Troligtvis hittar du billigare priser via hotels.se elle liknande sidor.

Penn Station med pendeltåg direkt till EWR (och JFK?) rakt över gatan.
10-12 minuters gångväg till Times Square.

Hotel Pennsylvania brukar ligga väldigt långt upp på listor som rankar hotell som har störst problem med bedbugs. Var där på en konferens förra året, och fick varningen i tid - bodde på New Yorker istället. Hade kollegor som började på Pennsylvania, men bytte hotell senare pga problemen. Jag skulle avråda från den..

New Yorker helt ok - lite gamla, men det är det på de flesta någorlunda billiga hotellen i NYC. Och läget är ju utmärkt på båda (bara "runt hörnet").
 

agehall

Medlem
Kolla på HGI och Hampton Inn på 35th street. De ligger bokstavligt talat brevid Macy's. Kanske inte de flottaste hotellen i stan, men vill man bo bra och nära allt så är de mycket bra alternativ.
 

Unicornone

Medlem
Glömde att återkoppla min bokning, I DC blev det The Hotel George bla pga läget vid Union Station. Blir kanon när vi ska ta Amtrak till NYC där jag bokade in oss på The New Yorker också smidigt nära Penn Station + en riktigt bra pris för att vara Manhattan betalade 3900:- för tre nätter och 4 pers. Thx för tipsen!
 

Homer

Medlem
Hotellen i DC är oftast mycket billigare på helger än på veckodagar då diplomaterna driver upp priserna.

Ligger vistelsen långt fram i tiden kan det vara en bra strategi att göra en bokning som går att avboka med full återbetalning
utifall att det dyker upp någon kampanj, alltid är det någon kedja som har något bra erbjudande typ bo 2 få en gratis.
 
Toppen