Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Jag befinner mig lite överraskande nog i Boston, och i detta fall i den lilla First Class hörnan i Lufthansaloungen. Jag skulle ha åkt JFK-FRA-ARN ikväll men i morse meddelade Lufthansa att FRA-JFK är försenat så jag skulle missa morgondagens första flight till Arlanda. Jag hade bokat LH401 enbart för att den kan kombineras med LH800.

Jag ringde Senatorlinjen här i USA med ett önskemål om att flyga EWR-BOS-FRA-ARN då jag behöver verkligen komma med LH800 i morgon bitti, och det var inga problem. Valde också en tidigare Unitedflight från EWR då vädret här är ganska uselt. Vi landade 30min tidigt i Boston, och jag kom till Terminal E redan 12.45 för en 16.30 avgång (gör jag typ aldrig) :)

Jag frågade om jag kunna göra en Cash Upgrade eller M&M Upgrade till First, och svaret var först "nej" då det inte finns mat. Jag sa att jag inte vill ha mat, då jag tänker sova. Hon som var Supervisor behövde kolla med kabinchefen, och vi gjorde en deal att jag fick sitta här nu tills de kunde svara mig runt 15.00. Men redan 14.15 hade jag uppgraderat, så tack för det.

Nu till dagens chock. Jag var här i augusti med sambon när vi tog den sena flighten till FRA. Gillade denna lilla FCL med table-side service, bra vyer och dyl. Det visar sig nu att table-side service är bara middag från kl. 18.00! Men vänta nu, Lufthansa har på vintern bara en flight med First och den avgår 16.30 till FRA. MUC flygs med en A350-900 utan First, så HON till MUC samt Swiss F/HON till ZRH kan få sig en varm måltid, men HON/F till FRA måste hämta mat från Business.

Jag vet, i-landsproblem med tyvärr känner jag att Lufthansa verkligen börjar med "nickel n' dime". Dags att tänka nytt eller hur @Agö ?
 

Senator

Moderator
Gomorron från FCL A i Frankfurt. En bisarr flygresa: bara för att man åker First Class och/eller har HON Status betyder inte det att man har klass. Finns muppar i First

9ff11c6698d0c337c6c515903c08de91.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen