Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 65 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Finns det något bra sätt att se tillgänglighet med Singapore i (gärna deras nya) business från Europa till Asien eller måste man ringa Tallin och chansa på en massa datum?
Jag skulle tro att tillgänglig plats i Singapore Airlines KrisFlyers Saver award skulle motsvara awardplatser som SAS EuroBonus kan se. Men det är ingen garanti.
Om det inte finns ledig plats i Saver award kategori, skulle jag tro att chansen är liten att du kan boka Business class award med SAS EuroBonus poäng på den flighten.

T ex så här:

Screenshot20180209 01 SQ.png

Du behöver att bli medlem på Singapore Airlines KrisFlyer men medlemskapet är gratis så fixar du inom fem minuter.
 

palmen

Moderator
Ser ut som att åtminstone en medlem lyckats boka SQ B777 300 ER i C SIN-FRA.
Frågor om att boka Eurobonus award resa | Sida 18 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad tror ni om oddsen att få en FRA-SIN-SYD i C godkänd av Tallin med B777 300 ER respektive A380-800 givet att de finns tillgängliga saver-platser vid sökning genom KrisFlyer?
Det är inte Tallinn som godkänner, finns det så går det boka.
Verkar som Singapore öppnat upp rätt mycket på B77W och A380 nu för övriga inom star alliance
 

squeezen

Medlem
någon som efter att de säppt upp gett sig på first med SQ?
Jag hittar "saver" men har väldigt litet hopp om att det ska gå i vilket fall...
 

Dr. Miles

Expert
någon som efter att de säppt upp gett sig på first med SQ?
Jag hittar "saver" men har väldigt litet hopp om att det ska gå i vilket fall...
SAS har inte uppdaterat texten om detta så det troligen inte går att boka First class award på Airbus A380 och Boeing 777-300ER flygningar.
Men på Boeing 777-300 flygningar ska det gå.
SAS skrev:
ANVÄND POÄNG
.
.
Observera att First Class-bonusar och -uppgraderingar inte är tillgängliga på Singapore A380- och B77W-flygningar.
EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 65 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag skulle tro att tillgänglig plats i Singapore Airlines KrisFlyers Saver award skulle motsvara awardplatser som SAS EuroBonus kan se. Men det är ingen garanti.
Om det inte finns ledig plats i Saver award kategori, skulle jag tro att chansen är liten att du kan boka Business class award med SAS EuroBonus poäng på den flighten.

T ex så här:
Du behöver att bli medlem på Singapore Airlines KrisFlyer men medlemskapet är gratis så fixar du inom fem minuter.
Jag ringde till SAS kundtjänst och försökte att boka Singapore Airlines Business award mellan Singapore och Tokyo Narita på SQ638 som avgår 2018-MAY-06, men SAS agenten kunde inte se tillgänglig plats trots att Singapore Airlines KrisFlyer visar ledig plats i Saver kategori.

Avresa söndag 2018-MAY-06:

Screenshot20180214 02 SQ.png


Men det är märkligt nog, SAS agenten säger att det finns ledig plats i Business class på SQ638 som avgår dagen innan (2018-MAY-05), trots att Singapore Airlines KrisFlyer visar att det är waitlist (inte tillgänglig) i Saver kategori.

Avresa lördag 2018-MAY-05:

Screenshot20180214 01 SQ.png


För er information, flight SQ638 flygs med Boeing 777-300ER (77W), därför bör det inte att gå att söka award tillgänglighet på United.com.


Slutsatsen av detta är, att man inte kan lita på sökresultat av Singapore Airlines KrisFlyer Saver kategori.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Singapore->Beijing den 2018-MAY-08:

Sökningsresultat på Singapore Airlines KrisFlyer:

Screenshot20180214 04 SQ.png


Sökningsresultat på ExpertFlyer:

Screenshot20180214 03 EF.png



På Singapore Airlines KrisFlyer visar att det finns ledig plats i Business class på alla tre flighter men på ExpertFlyer är det endast SQ800 (flygs med Boeing 777-300ER [77W]).
Jag skulle gissa att det går att boka SQ800 i Business class på den 2018-MAY-08 med SAS EuroBonus poäng, men troligen inte på SQ802 eller på SQ806.
 
Toppen