Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Bryant

Medlem
Vad var det som strulade? Så man kan hålla ögonen öppna för liknande problem...

Jag hade ett flying blue awd på kontraktet. Veckan innan ändrades detta till ett Eurobonus utan problem. Poängen kom in som de skulle.

När jag skulle göra samma sak denna gång så gick det inte. De meckade med min beställning för att få in detta efter att jag gått och jag fick ett mejl när allt var klart. Detta har resulterat i två kvitton, ett från uthämtningsdagen (0 minuter) och ett "orginal". Min känsla är att det kommer att strula med poängen.
 

Homer

Medlem
Jag hade ett flying blue awd på kontraktet. Veckan innan ändrades detta till ett Eurobonus utan problem. Poängen kom in som de skulle.

När jag skulle göra samma sak denna gång så gick det inte. De meckade med min beställning för att få in detta efter att jag gått och jag fick ett mejl när allt var klart. Detta har resulterat i två kvitton, ett från uthämtningsdagen (0 minuter) och ett "orginal". Min känsla är att det kommer att strula med poängen.


plocka bort Flying Blue awd från Preferred profilen, det är ju uttryckligen emot reglerna så
de kan ju vägra att ge dig poäng även om det egentligen är något annat problem.
 

Homer

Medlem
Vet inte om detta nämnts tidigare i tråden men det verkar inte funka att dubbeldippa eurobonuspoäng och refunder. Jag fick mina 10k + 4% i inkommande återbäring på refunder, men det senare har nu plockats bort från mitt refunderkonto.

Ligger det under "nekad återbäring" ?

Jag har flera som hamnat där men jag är osäker på om det är fler än de jag avbokat.
 

Canadien

Medlem
plocka bort Flying Blue awd från Preferred profilen, det är ju uttryckligen emot reglerna så
de kan ju vägra att ge dig poäng även om det egentligen är något annat problem.
Det är lättare sagt än gjort. Har mailat med deras Database.se utan lycka, men de har väl mycket att göra. Online går det bara att se att det åkt in ett okänt AWD i mina bokningar, på profilen går det inte att ändra något.
 

Homer

Medlem
Det är lättare sagt än gjort. Har mailat med deras Database.se utan lycka, men de har väl mycket att göra. Online går det bara att se att det åkt in ett okänt AWD i mina bokningar, på profilen går det inte att ändra något.

Nä, av obegriplig anledning får man inte ändra själv.

Går väl att ringa till dem, jag har ringt 08 546 33390 och blivit vidarekopplad.
Det här är de e-postadresser som fungerat
database.no@bsc.avis-europe.com
database.se@bsc.avis-europe.com

(jag har dock inte haft något behov av att kontakta dem på nästan ett år)
 

Bryant

Medlem
plocka bort Flying Blue awd från Preferred profilen, det är ju uttryckligen emot reglerna så
de kan ju vägra att ge dig poäng även om det egentligen är något annat problem.

Ver ej hur man gör det. Kommer ej åt denna info i min profil.

Men när jag bokar bil står det AWD SAS men mitt Flyingblue nummer är default som jag ändrar.
 

Jeff

Medlem
Har genomfört 3 st hyror hittills, men såklart blev något fel. Fick 1000p för första hyran medans de andra två gav mig 10 000p nästan direkt. Idag har det gått 19 dagar sen jag mailade Avis (följde guiden i den här tråden) utan något svar. Så idag tröttnade jag och drog iväg ett till mail, med något mer bestämd och arg ton, till samma e-postadress. Fick svar inom 30 minuter att 9000p är på väg till mitt Eurobonuskonto :)
 

richard87

Medlem
Fick det här från Avis nu angående min första hyra där jag bara fick 1000 poäng.

"Thank you for contacting Avis Budget Group!

We would like to inform you that you have been credited with the missing 9.000 SAS Eurobonus points on 01/02/2018 and it will be reflected on your card within 2 weeks."

Har du fått några poäng än? Ingenting på mitt konto än efter en vecka.
 
Toppen