Senaste nytt

Bora Bora - om jag bara hittade.....

Senator

Moderator
tack @Homer den hade jag glömt bort. Inga priser så långt från Arlanda, men det finns priser från Frankfurt och London med United som hamnar på 45-50tkr i business.

Tyvärr är det bara UA949 LHR-SFO som passar samma dag, och den kräver övernattning i London från Arlanda.
UA 949 0 LHR
11/27/18 9:20 AM SFO
11/27/18 12:25 PM 777

UA 115 0 SFO
11/27/18 2:45 PM PPT
11/27/18 9:25 PM 788
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Det enklaste är:
SAS till LAX, byte till Air France eller Air Tahiti till Papeete. Därifrån propellerflyg till Bora Bora
NOTERA: dyrt

Japp - det är den jag tittat på tidigare....

Billigt, men långt
Qatar via Doha och Auckland/Melbourne/Sydney till PPT med val av Air New Zealand eller Virgin Australia
Kostar 24.000kr som är sjukt bra pris, men tar lång tid

Hmm.... Denna kanske skulle fungera trots allt, undrar hur mycket man kan stuva om den där resan. Som jag skrev, få byten helst och inga stay-overs. MEN just via Melbourne och Sydney skulle fungera, då kombinera med just long stayover i båda riktningarna (vilket säkert inte tillåts). Och med lång menar jag kanske 3-5 nätter per stad. Dunderfru och jag vill gärna tillbaka till båda dessa städer, vi var där 2016 i februari och jag vart såklart sjuk på vägen till Sydney och förlorade i princip 4 av 6 dygn liggandes i feber. Kul. Not. Och i Melbourne har jag kompisar, och om man matchar rätt tid så kanske man kan klippa F1 racet också. Nu vart det dock lite långt inser jag, 5 nätter i Melbourne + 10 nätter på Bora Bora + 5 nätter i Sydney = 20 nätter, plus då några flygnätter (antar att det blir i alla fall två nattfligther) så det blir en 3-veckors semester. Det skulle jag kanske kanske kunna tänka mig, speciellt med den prislappen på flyget.

Stort tack för tipset med andra ord!
 

Senator

Moderator
@Bamsefar jag kollade nu reglerna i detalj. Det är Auckland, NZ som gäller och inte Melbourne eller Sydney, samt enbart Air New Zealand. Dock går det att ha stopover i Auckland.

En möjlighet blir då open-jaw ARN-PPT och t.ex. MEL-ARN samt envägsresa mellan PPT och MEL. Ganska dyrt med business mellan PPT och Australien tyvärr.
 

Lind78

Medlem
Jag och tjejen bokade nyligen en resa till Bora Bora nu i mars/april, ett drömresemål för oss båda och då jag fyller 40 så passa vi på. Vi hittade bra priser med Singapore Airlines, Stockholm-Singapore-Auckland(med 5 dagars stopover i Singapore på hemvägen), runt 22000kr/person i business. Sedan tillkommer ju två flyg, flyget Auckland-Tahiti(där blev det ekonomi med Air new Zealand för runt 5000kr/person) samt sista propellerflyget ut till BB med Air Tahiti, och jo dom skulle också ha betalt, runt 2700kr/person.
Lång resa, men då det mestadels är i Singapore airlines business så känns det inte jobbigt. Blir även några dagar i Auckland på diavägen.
Däremot så var hotell på BoraBora en utmaning, vi var kanske sent ute men priserna på dom hotell vi helst velat bo på var på tok för höga, vi bokade Le meridien och snittpriset per natt hamnade runt 7000kr, vilket ju inte heller är direkt billigt.
 

Bamsefar

Medlem
Bra tips där Homer!

I vårt fall lär det dock bli just Four Seasons Bora Bora - men det finns flera riktigt fina öar runt om - och man kan ju alltid flyga helikopter....
 
Toppen