Senaste nytt

Lufthansa slutar att flyga till Jakarta

Flög den här rutten med Lufthansa ifjol och det var en horribel upplevelse. Riktigt slitna 747-400-häckar utan IFE i Economy.
 

Jacob

Medlem
Lufthansa har dessutom använt sina nyrenoverade Airbus A340 på sträckan München-Singapore-Jakarta med exempelvis nya första klass. Hade faktiskt funderingar på att använda mig av Lufthansas fifth freedom i Asien men blev annat istället.

Undrar vad som gör att man lägger ner, München-Singapore borde väl inte vara en omöjlig linje att få lönsamhet på.
 

A380*G

Medlem
Lufthansa har dessutom använt sina nyrenoverade Airbus A340 på sträckan München-Singapore-Jakarta med exempelvis nya första klass. Hade faktiskt funderingar på att använda mig av Lufthansas fifth freedom i Asien men blev annat istället.

Undrar vad som gör att man lägger ner, München-Singapore borde väl inte vara en omöjlig linje att få lönsamhet på.

Enligt FT verkar det vara problem att fylla planen dit eftersom SQ för 14 vändor i veckan från FRA plus LH sju dagar i veckan. Addera gulfbolagen så förstår man att de kan ha problem. Lägg även till SQs flighter från MUC som fortsätter till MAN.
http://www.flyertalk.com/forum/mile...ansa-will-close-flight-singapore-jakarta.html
 
Lufthansa har dessutom använt sina nyrenoverade Airbus A340 på sträckan München-Singapore-Jakarta med exempelvis nya första klass. Hade faktiskt funderingar på att använda mig av Lufthansas fifth freedom i Asien men blev annat istället.

Undrar vad som gör att man lägger ner, München-Singapore borde väl inte vara en omöjlig linje att få lönsamhet på.

En kompis flög München - Singapore med SQ i våras och fick ett väldigt bra pris, ett par tusenlappar under vad LH brukar erbjuda. Kan tänka mig att detta också påverkar, i synnerhet för M&M-medlemmare som ju ändå får sina poäng om de väljer SQ.
 

A380*G

Medlem
En kompis flög München - Singapore med SQ i våras och fick ett väldigt bra pris, ett par tusenlappar under vad LH brukar erbjuda. Kan tänka mig att detta också påverkar, i synnerhet för M&M-medlemmare som ju ändå får sina poäng om de väljer SQ.

Dock ger SQ färre poäng eftersom man inte får sin Executive bonus. Dessutom ger bokningsklass Y och B 50% extra mot tex M eller H.
Sist men inte minst genererar flighter utanför LH group inga HON-miles.
 
Toppen