Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

en sista fråga om bangkok flygplats om jag har 55 min att byta inrikes i Thailand till utrikes båda flygen med thai och samma bokning är det tillräckligt med tid?

och när jag går igenom säkerheten kommer man bara till gaterna då eller själva terminalen med lounger o shopping?:)
 

Smuffe

Medlem
Som jag skrev, det är den generella MCT som gäller på BKK.
Om ni har bokat en genomgående biljett direkt med Thai så bör det inte vara några problem.

Jag hade dock känt att det var lite tight om tid eftersom gaten stänger 10 minuter före avgång.
Om ni landat på tid så kan det ändå ta 5 minuter extra att taxa in till gate och kliva av. Får ni apron och ska bussas in behöver ni lägga till 5-10 min ytterligare.
Nu är ni i värsta fall nere på 30 minuter.
Ni ska ta er från gate, lång promenad till transit, hitta vilken gate ni ska ta er till osv... Säg att det är 10-15 minuter till godo när ni passerat säkerhetskontrollen i transit...

Flyger ni F så ska det inte vara några problem med servicen där de mlter upp er men flyger ni i business kan det vara tight.

Hör med Thai och kolla.
För mig hade jag inga problem med bussgate, transit och säkerhetskontroll, lounge med frukost samt hitta den nya gaten i Taipei på knappt 50 min men det är en annan flygplats som är smidigare.
Bangkok har många gånger mycket längre sträckor att gå.
 
Toppen