Senaste nytt

Air France startar Lyon - Göteborg

Xilan

Medlem
Med start den 17 september kommer Air France att flyga linjen Lyon - Göteborg enligt följande tidtabell.

AF3224 LYS1500 – 1725GOT ER4 5
AF3224 LYS1730 – 1955GOT ER4 x56

AF3225 GOT1800 – 2030LYS ER4 5
AF3225 GOT2030 – 2300LYS ER4 x56
 

JacobGBG

Medlem
Jag är förvånad att det tog sån lång tid. Sedan City Airlines (under SAS flagga) la ned så har Volvos flygtider ökat med 3h per leg.
 

Snosken

Medlem
Jag är förvånad att det tog sån lång tid. Sedan City Airlines (under SAS flagga) la ned så har Volvos flygtider ökat med 3h per leg.

Tror det beror på att sommaren kom. Volvo/Renaults resande på sommaren är ju riktigt lågt, så därför valde man nog att starta upp den först efter sommaren. Dessutom krävs det ju att Volvo/Renault går med på att flyga med dom för att linjen ska löna sig, så det har nog varit lite förhandlingar med dom också. Men kul att GOT får en ny linje =)
 

Jacob

Medlem
Ser ut som linjen kommer trafikeras av Regional CAE Airlines som är ett dotterbolag till Air France. Men lär väl inte vara någon praktisk skillnad, ungefär som Lufthansa Cityline vs Lufthansa.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Det är tänkt att passa både Volvo och Renault, och alla andra som föredrar en direktflight istf byte, som vanligt är alla välkomna! Men lång tid vet jag inte, jag är snarare förvånad över att det gått så pass snabbt att få fram både flygplan och en helt, för oss, ny rutt...Regional opererar ju också GOT-PAR så för de av er som provat det kommer allt kännas bekant..planet ska enl uppgift ha 50 platser, 2 gång 1
 

Zoogian

Medlem
Det är dock lite olyckligt att tiderna är så sent på kvällen... nu blir det tvunget att sova på flygplatsen för att få någon sömn...
 
Toppen