Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Dubai T/R, Austrian, 12.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2013-02-24

Året runt pris.

[Business class] Stockholm-Dubai T/R, Austrian/Tyrolean, 12.700 SEK inkl. skatter

STO-DXB T/R
Flygbolag: Austrian/Tyrolean (OS)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBUYSEL2
Pris: 9.210 SEK + skatter ca 3.500 SEK, totalt ca 12.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Byte: i Wien
Stopoever: 1 stopover är tillåten i varje riktning för 60 EUR per stop
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 240 EUR
Ändring: Ja, 120 EUR per gång
Routing: ex Stockholm-(OS)-Wien-(OS)-Dubai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nya modell av Austrian Airlines Business class stolar:
Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20(3).ashx

Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20Full%20Flat%20Sitze%202.ashx

(Foto: Austrian Airlines Press Corner)


minatoku har skrivit en reserapport om Austrian Airlines Business class.
http://www.businessclass.se/reserapporter/9303-stockholm-t-r-med-austrian-ana-i-c.html

---originalpost 2012-08-06---

Priset gäller året runt och utan förköpskrav.
Jag har nämnt den här biljetten i denna tråd, men jag har aldrig postat detta som separat deals.

[Business class] Stockholm-Dubai T/R, Austrian/Tyrolean, 12.700 SEK inkl. skatter

STO-DXB T/R
Flygbolag: Austrian/Tyrolean(OS)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBUYSEL2
Pris: 9.210 SEK + skatter ca 3.470 SEK, totalt ca 12.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Byte: i Wien
Stopoever: 1 stopover är tillåten i varje riktning för 60 EUR per stop
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 240 EUR
Ändring: Ja, 120 EUR per gång
Routing: ex Stockholm-(OS)-Wien-(OS:LH)-Dubai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Äldre modell av Austrian Business class stol:
3986660452_e2d3c664d1_z.jpg

(Foto: Austrian Airlines Boeing 777 Business class cabin by NewbieRunner at Flickr)

Men för tillfället körs sträckan Wien-Dubai av Lufthansas Airbus A340.

Lufthansa Business class:
sp18_004p.jpg

sp18_008p.jpg

(Foto av Lufthansa Press)


BusinessClass.se har testat Wiens nya effektiva Skylink terminal.
Ni kan läsa Jacobs artikel här: BusinessClass.se testar Wiens nya effektiva Skylink terminal


Poängintjäning:
OS Z klass ger:
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
AHO, OS "Z" ger tyvärr bara 150% på M&M från 1 september, 2012.

Tack för påminnelse, Senator. :) Intjäningsreglerna är enligt postade datum om inget annat anges.
För att vara ännu tydligare, får man fast antal miles på intra Europa sträckan till Lufthansa Miles&More och Aegean Miles&Bonus.
 

Senator

Moderator
Det finns även ett pris till DEL samt Male, Maldiverna som är ca 3000kr dyrare. Det till MLE är nästan omöjligt att hitta, och med tanke två flighter per vecka (tror jag) nästan omöjligt att få plats med M&M. Men hittar man ett sådan pris blir man jo väldigt sugen att åka :cool:
 

agehall

Medlem
Det är fel bilder på deras business class. De kör ju med en A340 lånad från LH nu...

edit: *DOH* Tittade bara på den första bilden och kommenterade. Ibland ska man läsa *HELA* inlägget innan man säger något...
 

joemume

Medlem
Hur länge kör de med A340? Blev ju lite sugen nu, bra pris, men deras ordinarie 767 kanske inte är lika trevlig?
 
Då inte ARN är intressant för mig så såg jag att man kan flyga från OSL för 15,2KNOK. Ska till DXB i februari så detta hade passat bra. Är det någon som vet hur långt i förväg man måste boka för att få detta pris och om det blir fullt fort?
 
Last edited:

Malu

Medlem
När LH flyger för OS - är det bara planet som är inlånat, eller är det även LH's servicekoncept och personal?
 
Och från CPH med dagens kurs kostar det 13 335 SEK....Economy ligger på 3358:- vilket också får anses vara bra pris. Något annat intressant jag såg var att man kunde uppgradera sin resa för 112:- (DKK) per enkel väg och få bättre mat från Do & Co. Så här står det i förklaringen:
"DO & CO à la carte

Choose from nine austrian and international dishes. For breakfast we serve healthy pick-me-ups or warm meal with scrambled eggs and bacon. Attention long sleepers: Breakfast will be served on board even in the afternoon."


Något som testat detta? Värt 125 kr extra?
 
Toppen