Senaste nytt

Kostymfodral

GillBates

Medlem
Står i begrepp att köpa kostymfodral men vet inte vilken som är bäst/smidigast. Vill helst resa lätt och inte behöva checka in. Vilken rekommenderar ni? Eller är det rent av överflödigt och lika bra att vika ner den i sin kabin-väska?
 

Palazzi

Medlem
Om du vill resa lätt tycker jag du ska hoppa över kostymfodralet. Ett riktigt kostymfodral (inte IKEA) väger 0.8-1kg. Min erfarenhet är att det inte blir så mycket fler skrynklor när man packar direkt i kabinväskan heller. Om det är skrynkliga kostymer du räds för finns alltid "strykfilt" och resestrykjärn:)

Den yttersta lyxen är väl annars att ha en resegarderob i läder som kabinväska och ha resterande packning incheckat.
 

sunkan

Medlem
Jag har ett från Tumi som jag jag tycker är väldigt bra! Rymmer kostym+1-2 skjortor, underkläder samt skor och necessär i ett fack på utsidan. Jag har även ett fodral från Eagle Creek som är tredelat och bli väldigt smidigt ihopvikt. Har även sett ett liknande från Tumi.

/Christian
 

GillBates

Medlem
Tack för svaren! Jag har kikat på Eagle Creeks Garment Sleeve jag också, men inte irl.....Jag får googla på Tumi:s också.
 
Toppen