Concorde
Founding Member
Försöker lägga in LH nummer på en bokning som gjordes via resebyrå.
Glöm att kunna hantera en bokning på SAS.se
Glöm att ringa in till SAS service center, dom vägrar ändra i bokningen för att det är "resebyrå" bokning. Vad är detta för medeltida otyg? Jag äger bokningen, inte resebyrån eller SAS. Jag ska inte behöva ringa resebyrån (som aldrig svarar) som sedan skall kontakta SAS med mitt FF nummer. Det är så ineffektivt att man gråter.
SAS agenten vägrade snällt att göra något, för att annars blir resebyrån sur.
Fröklara då för mig hur den andra flygresan som bokades med samma resebyrå men med separat PNR är helt öppen och kan ändras fritt på LOT's hemsida?
Det luktar illa. SAS IT system är med stor sannolikhet felet.
Varför så mån om att få in Star Gold nummer? jo, för att vid eventuella irrops ligger man genast bättre till vid ombokningar, upgrades etc. Poäng är i sammanhanget irrelevant.
SAS Bokningshantering (hade det inte varit resebyrå skulle det gå att välja säte, ändra eller avboka):
BA Manage My Booking:
------
I rest my case.
Glöm att kunna hantera en bokning på SAS.se
Glöm att ringa in till SAS service center, dom vägrar ändra i bokningen för att det är "resebyrå" bokning. Vad är detta för medeltida otyg? Jag äger bokningen, inte resebyrån eller SAS. Jag ska inte behöva ringa resebyrån (som aldrig svarar) som sedan skall kontakta SAS med mitt FF nummer. Det är så ineffektivt att man gråter.
SAS agenten vägrade snällt att göra något, för att annars blir resebyrån sur.
Fröklara då för mig hur den andra flygresan som bokades med samma resebyrå men med separat PNR är helt öppen och kan ändras fritt på LOT's hemsida?
Det luktar illa. SAS IT system är med stor sannolikhet felet.
Varför så mån om att få in Star Gold nummer? jo, för att vid eventuella irrops ligger man genast bättre till vid ombokningar, upgrades etc. Poäng är i sammanhanget irrelevant.
SAS Bokningshantering (hade det inte varit resebyrå skulle det gå att välja säte, ändra eller avboka):
BA Manage My Booking:
------
I rest my case.