Senaste nytt

Aeromexico i affärsklass, någon som provat?

Gnopps

Medlem
Jag funderar på att flyga Aeromexico Paris-Mexico i affärsklass (Clase Premier). De flyger denna sträcka i en Boeing 767, är det någon provat och kan jämföra med europeiska flygbolag? Är det bättre att flyga från Madrid istället på en Boeing 777?
 
Last edited:

pep

Medlem
Jeg ville foretrække 777. The best bz-reviews of AeroMexico Aeromxico Customer Reviews | SKYTRAX relaterer sig også til 777. Madrid? Iberia har igen kæmpeproblemer og deres selskab med BA har underskud på Spaniens delen og går måske konkurs. Så det er nu eller aldrig....Glæder os til en rapport - er det muligt?
 

Nodnaz

Medlem
Jag har åkt den sträckan med 767:an i Maj med Aeromexico från CDG, dock i Economy då ALLT annat var fullt. Men jag kan inte säga att det var någon direkt höjdare. Rätt sliten inredning och gamla stolar av vad jag kunde se i affärsklass. Inget jätteservice och mycket ovant flygfolk i coach. Dock är det förståss säkert bättre i Business. Jag hade sattsat på någon europeiskt bolag om jag var du.

Annars kör ju KLM 747:eek:r från AMS, kanske kan va ett alternativ? Flög dom på väg hem i biz. Dock var kanske inte det super heller, gamal inredning. Men jag tror iaf det är bättre än AM.
 

Gnopps

Medlem
Anledningen till att jag funderar på dem är de inte verkar ta bränsletillägg på bonusresor; det betyder en skillnad på cirka €400 per person Europa-Mexiko tur/retur.
 

Dr. Miles

Expert
Anledningen till att jag funderar på dem är de inte verkar ta bränsletillägg på bonusresor; det betyder en skillnad på cirka €400 per person Europa-Mexiko tur/retur.

Om så är fallet skulle jag välja Aero Mexico före KLM. KLM Business clas är inte värt att betala 400 EUR extra för.
 

Nodnaz

Medlem
För €400 mindre i skatter pp hade jag satt mig där på bonusresa, inget snack om saken. Men inredningsmässigt så vet du att en gammal 767 med gammal inredning inte är någon upplevelse direkt. Resan är långt och rätt jobbig, dock så går flighten sent så du lär iaf sova bort större delen av resan och kan du sova i en sån stol så klarar du dig bra.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Däremot om man har tur, kan man sitta i deras nya Business class stolar på Boeing B767. (Som är dessutom före detta SAS flygplan)

Här är några bilder av Aeromexico Business class på Boeing B767.
4371898899_06767b9e4e_z.jpg

(Foto: New AeroMexico BusinessClass Cabin on the 767-200 by RicardoBTG on Flickr)

4371904869_fa2afae649_z.jpg

(Foto: AeroMexico Flight Attendants Comencing Beverage Service by RicardoBTG on Flickr)

4372666818_e288e5a3a7_z.jpg

(Foto: New AeroMexico Business Class Cabin on the 767-200 by Ricardo TG at Flickr)[/SIZE

Det liknar Finnairs gamla Business class stolar fast utan moterad skärm på stolen framför sig.
 
Last edited:
Toppen