Senaste nytt

Lufthansa Business Class på Airbus A380

jurgenb

Medlem
Imorgon bär det av med bla ett leg LH C till US då i en 747 men på hemvägen blir det 380, någon som flugit LH C i 380 här ?

Samma config som 747 - flat bed osv men att dom skulle slå SQ C är väl tveksamt?

Har även flugit LH F i 747 vilket ju var trevligt indeed, dom känns dock lite lätt omoderna i sin inredning vad säger ni andra?
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Vad jag vet så är det ingen skillnad på stolarna (funktioner, design, benutrymme etc) mellan en A380 och en B747 i Lufthansas business class.

Så wow-faktorn är nog mer att få flyga en A380 i största allmänhet.

Det är i F det finns en stor skillnad mellan A380 och äldre B747 och A340.
 

jurgenb

Medlem
Korrekt.. då hade dock nån spillt en juice el något (värre) och det luktade rätt illa i halva C kabinen..
 

MarcusC

Medlem
Nyss landat efter lh401 Jfk-Fra.

Positivt: Effektiv boarding av upper deck., väldigt tyst kabin.

Tyvärr var det många negativa faktorer, i stort sett full kabin..service börjar bakifrån. Det tar sin lilla tid, men det är mycket kabinpersonal inblandade vilket gör det flyter på.Dock väldigt opersonligt och de hamnar ofta i "osynk". Av förrätterna fanns endast sallad att välja på, huvudrätterna började man dock servera framifrån? Troligen då många klagade, jag frågade även varför man som LH Sen inte fick välja först(vilket brukar vara standard, men fick till svar det var " så många sen" i c på denna flight ?!...

Jag satt på 10G vilket inte är rekommenderat, som sagt service sist, nära främre galleyn + 2 toalleter , många störande moment, ett positiva torde vara snabb avstigning.

Sätet är exakt detsamma som i övriga LH flottan, dvs långt ifrån platt, inte det minsta impad av LHs 380 business produkt tyvärr.
 

jurgenb

Medlem
Min 747 LH C upplevelse blev ganska tam, som sagt inte flatbeds, tokigt mycket folk i C, massa flytta runt personer som ville sitta bredvid varandra o hit o dit.. många spädbarn som skrek hit o dit.. inte bra alls faktiskt, dåliga flygvärdinnor osv.

LH har gått ner sig måste jag säga, tom UA C slår dom på fingrarna o då börjar man ju undra?!

Blir intressant o se om jag tycker 380 LH C på söndag gör bättre ifrån sig. Riktigt dåligt utan flatbeds, nästa så man får börja flyga CO ARN-EWR om man ska till US på flatbed från ARN...
CO's 752 flat är ju faktiskt helt ok noterade jag i höstas!
 
Toppen