Senaste nytt

South African Business Lounge Johannesburg

cbroxe

Medlem
SAA loungen i JNB är utan tvekan den finaste Business loungen jag varit i. Ingen saknas.

Sydafrika 026.jpg
Ingången är mycket smakfull, vilket hela loungen är.

Sydafrika 038.jpg
Bar med personal som serverar dig drinkar.

Sydafrika 037.jpg
För den sötsugna finns ett mycket brett utbud.

Sydafrika 036.jpg
Trevliga förrätter

Sydafrika 035.jpg
Tårtor

Sydafrika 034.jpg
Färdiga smörgåsar/sallader att ta, om man vill.

Sydafrika 033.jpg
Fantastisk utsikt över flygplatsen.

Sydafrika 032.jpg
Rökrum

Sydafrika 031.jpg
Business room men datorer.

Sydafrika 030.jpg
Audio room. Ett fantastiskt inrett rum men video/tv m.m.

Sydafrika 029.jpg
Barn/lekrum

Sydafrika 028.jpg
Kaffeavdelning

Sydafrika 027.jpg
Allmänt loungeutrymme


Betyg: 5/5
 

Palazzi

Medlem
Den ser definitivt ut att vara värd ett besök. Rent visuellt ser den ut att vara, tillsammans med den nya loungen i IST, det bästa som Star Alliance har att erbjuda.
 

agehall

Medlem

Du reagerade inte på att det är lite ostädat i hörnen eller att stora delar av inredningen känns rätt sliten? Eller att de bara har el-uttag vid work center och som har ett bort man alltid slår knäna i?

Jag tycker faktiskt denna lounge är rätt sunkig. Den ligger långt efter LH SEN lounge i FRAs B-pir tex och troligen även TKs lounge i IST, men den har jag inte sett själv.

Min bedömning är nog snarare 3/5.

AF har däremot en fin lounge i JNB. Och LX (som använder samma 3rd party som Diners/PP - Shangaloo lounge) har en mycket bättre imho.
 

Alx

Medlem
Ser helt OK ut! Du skulle älska TK:s nya Istanbul lounge. Den slår antagligen alla *A businesslounger genom att verkligen vara något utöver det vanliga.
 

EricT

Medlem
Du reagerade inte på att det är lite ostädat i hörnen eller att stora delar av inredningen känns rätt sliten? Eller att de bara har el-uttag vid work center och som har ett bort man alltid slår knäna i?

Jag tycker faktiskt denna lounge är rätt sunkig. Den ligger långt efter LH SEN lounge i FRAs B-pir tex och troligen även TKs lounge i IST, men den har jag inte sett själv.

Min bedömning är nog snarare 3/5.

AF har däremot en fin lounge i JNB. Och LX (som använder samma 3rd party som Diners/PP - Shangaloo lounge) har en mycket bättre imho.

Jag tycker inte heller att den ser så imponerande ut. BA har en vanlig och en First-lounge i JNB. Dock håller de en lägre standard än motsvarande i London. De är dock OK. Ingen utsikt.
 

Kricka

Medlem
Har tyvärr tillbringat alltför mycket tid i SAA-loungen i JNB. Sunkig och oftast knökfull under
tidig kväll inför alla Europa-avgångar. Det är dock en liten förbättring jmf. med den gamla
Baobabloungen dvs. den ny är lite större. TK-loungen i IST slår JNB alla tider på dygnet
med hästlängder !
 
Toppen