Senaste nytt

Nya visumregler för Thailand

JonW

Medlem
Sen lät denna formulering märklig. "We hold the right to let you wait while we are looking for your passport (it can take up to 24hours)." Kul att stå och vänta på konsulatet i ett dygn :)
Haha, jag reagerar alltid på det där!
Inte direkt förtroendeingivande att de har så dålig ordning på anförtrodda pass, att de själva anger att de kan behöva 24 h för att vända upp o ner på ambassaden för att skaka fram dem...
Typiskt Thailand på något sätt. :cool:

Och om de nu skulle åberopa sin förbehållna rättighet att frihetsberöva mig infinner sig några praktiska frågor:

1. Som bosatt på ambassaden a la Julian Assange, kommer de servera mig mat och dryck, eller ska jag ta med en pava Dompa o en frigolitbox
Pad Thai för att överleva?
2. Visumavdelningen på thailändska ambassaden är denna säsong till större delen inrymd i ett tält.
Tvingas jag övernatta där, och bör då för säkerhets skull medföra en polarsovsäck vid min passhämtning?
Kanske tilldelas jag ett trevligt gästrum a la Assange?
Eller får jag kanske tillbringa natten på en divan under kristallkronorna i mottagningssalongen??
 

Emilio

Medlem
Jag hämtade ut familjens visum idag på konsulatet i Göteborg. Behövde endast visa eget körkort. Fick dock aldrig något kvitto på att jag lämnat in pass och visumansökningar som jag behövde visa upp, utan endast eget körkort räckte.
 
Toppen