Senaste nytt

Första Guide Michelin för Bangkok – en guide till stadens bästa restauranger

BusinessClass

Redaktör
Det är gott om bra restauranger i Bangkok. Och nu är det heller ingen brist på restauranger med Michelinstjärnor efter att den första Guide Michelin för Bangkok har publicerats. Den prestigefyllda franska Guide Michelin har listat de bästa restaurangerna i staden. Den har 98 restauranger och totalt 20 stjärnor fördelat mellan 17 inrättningar. De bästa…
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Taggen

Medlem
Grattis ni som skall till Thailand i vinter. Växelkursen ser ut att kollapsat fullständigt... 20 000 Baht för 460 kr. Om ni nu nödvändigtvis inte vill producera något som helst eget material och köpa in artiklar och köra dem genom Google translate så se till att ni inte avslöjar er genom att inte läsa artikeln först innan ni publicerar. Vet ej vad 460 syftar på men € kanske eller rentav £?
 
Grattis ni som skall till Thailand i vinter. Växelkursen ser ut att kollapsat fullständigt... 20 000 Baht för 460 kr. Om ni nu nödvändigtvis inte vill producera något som helst eget material och köpa in artiklar och köra dem genom Google translate så se till att ni inte avslöjar er genom att inte läsa artikeln först innan ni publicerar. Vet ej vad 460 syftar på men € kanske eller rentav £?
Är den nyskriven så borde det vara pund, just nu är 20000 THB 460,7 GBP enligt Google. Är den skriven för ett tag sedan så skulle det kunna vara när svenska kronan var högre värderad och de har bara missat en nolla (just nu är 20000 THB lika med 5165 SEK.
 

Jönsson

Medlem
Grattis ni som skall till Thailand i vinter. Växelkursen ser ut att kollapsat fullständigt... 20 000 Baht för 460 kr. Om ni nu nödvändigtvis inte vill producera något som helst eget material och köpa in artiklar och köra dem genom Google translate så se till att ni inte avslöjar er genom att inte läsa artikeln först innan ni publicerar. Vet ej vad 460 syftar på men € kanske eller rentav £?
Publicerades två dagar tidigare. First Michelin Guide To Bangkok - A Guide To The City’s Best Restaurants - BusinessClass.co.uk
 
Last edited:

flonken

Medlem
Grattis ni som skall till Thailand i vinter. Växelkursen ser ut att kollapsat fullständigt... 20 000 Baht för 460 kr. Om ni nu nödvändigtvis inte vill producera något som helst eget material och köpa in artiklar och köra dem genom Google translate så se till att ni inte avslöjar er genom att inte läsa artikeln först innan ni publicerar. Vet ej vad 460 syftar på men € kanske eller rentav £?

460kr för 20k THB låter väldigt billigt. :D
Det är närmare 5000kr för 20k THB tyvärr..
 

Dr. Miles

Expert
Det är väl snarare drygt 5 tkr. Forex, som förvisso är svindyra, vill ha 5732 SEK. Hittar du under 5 tkr på något sätt vill jag väldigt gärna veta.
Superrich Thailand är en av de bästa växlingsbyråerna i Thailand.
The Best Currency Exchange Rates | Super Rich Thailand

1 SEK ger 3,84 THB enligt dagens kurs, så vid köp av 20.000 THB behöver man ca 5.209 SEK.

När jag var i Thailand i september det här året så kostade 1 SEK = 4,12 THB (20.000 THB = ca 4.855 SEK då).
 
Hej. Thai Bahten ökar i värde ofta, utan anledning.? Kursen är idag den 18 December 2017. 25,9000. Det betyder ju att man får under 4 Baht för en krona. Detta är en katastrof för all näring i Thailand. Jag bor ju här och ser eländet. Tomma Hotell och Restauranger Taxi utan kunder och så är hela närings-kedjan i Thailand idag tråkigt nog. Kursen jag skrev gäller för den som gör Bank till Bank överföring. Om jag räknat rätt blir det 5.180:-SEK för att köpa 20.000.- Thai Baht. Gäller för överföring Bank till Bank. Den som har en Bank bok i Thailand kan då föra över pengar så gör jag från min Svenska Bank.
 
Toppen