Senaste nytt

Söker tips på resmål från Chicago i november

NiNE

Medlem
Jag behöver lite tips på resmål inför höstens resa. Jag åker med fästmö och ettåring till Chicago 30 oktober till 14 november och tänkte åka en vecka där i mitten till något varmare ställe. Först 3-4 dagar storstadssemester i Chicago, sedan en vecka sol, därefter ytterligare 3-4 dagar storstad. Vad finns det för bra resmål från Chicago runt den tiden på året där det inte blåser orkaner? Tänker mig max 3-4 timmars flygresa från Chicago. Miami känns lockande, men det kanske blir långtråkigt en vecka? Är också sugen på Mexiko eller liknande. Bahamas kanske, men jag har hört avskräckande historier om att det är fasligt dyrt och en enda stor turistfälla. Har ni några bra tips?
 

Svenska73

Medlem
Vi åkte till Cancun. 20 minuter norr om Cancun finns det ett underbart suite hotell som ingår i Karisma kedjan. 90 suites all inclusive och super trevligt. Vi fick hjälp av Amanda på Liberty travel i Chicago. Kan skicka dig hennes email om du är intresserad.
 

Alx

Medlem
Eftersom ni reser med ett litet barn och orkansäsongen inte officiellt är över skulle jag nog ha valt någon av ABC-öarna som alla ligger utanför orkanbältet. Visst sannolikheten att en orkan ska komma just där man är, dessutom under slutet av säsongen är liten, men inte helt obefintlig.

Ett annat prisvärt alternativ kan vara kryssning med t.ex. Celebrity Cruises eller Royal Caribbean, vilket är en perfekt möjlighet att resa runt bland de karibiska öarna utan att det för den skull blir krångligt med ett barn på halsen. Kryssningsbolagen gör om sina rutter om de riskerar att hamna i en orkan så orkaner brukar inte utgöra något hot.

Celebrity är vassare när det kommer till mat, service och overall experience som vuxen. Royal Caribbean är vassare på barnaktiviteter och har världens största kryssningsfartyg i sin flotta.
 
Eftersom ni reser med ett litet barn och orkansäsongen inte officiellt är över skulle jag nog ha valt någon av ABC-öarna som alla ligger utanför orkanbältet. Visst sannolikheten att en orkan ska komma just där man är, dessutom under slutet av säsongen är liten, men inte helt obefintlig.

Ett annat prisvärt alternativ kan vara kryssning med t.ex. Celebrity Cruises eller Royal Caribbean, vilket är en perfekt möjlighet att resa runt bland de karibiska öarna utan att det för den skull blir krångligt med ett barn på halsen. Kryssningsbolagen gör om sina rutter om de riskerar att hamna i en orkan så orkaner brukar inte utgöra något hot.

Celebrity är vassare när det kommer till mat, service och overall experience som vuxen. Royal Caribbean är vassare på barnaktiviteter och har världens största kryssningsfartyg i sin flotta.

Jag såg den här videon för några år sen på YT:
http://www.youtube.com/watch?v=deX7R9RbmX0

Sedan dess har jag aldrig min fot på ett kryssningsfartyg och lär förmodligen aldrig göra.. :cool:
 
Last edited:
Nu kanske det inte är exakt vad du efterfrågade i första hand men jag fann mig själ i Chicago i fjol under exakt samma tidsperiod och flög då upp till Toronto där jag hängde i tre dagar (inklusive en heldagstripp till Niagarafallen). Har aldrig haft några känslor för Kanada men måste säga att jag blev väldigt förtjust. Toronto är en modern storstad med fantastiskt trevliga invånare.

Just my two cents så att säga.
 

Alx

Medlem
Jag såg den här videon för några år sen på YT:
cruise ship almost tips over - YouTube

Sedan dess har jag aldrig min fot på ett kryssningsfartyg och lär förmodligen aldrig göra.. :cool:

What can I say?! Shit happens... Bilar krockar, gångtrafikanter blir påkörda och flygplan kraschar ibland. Men det hindrar inte mig från att åka bil, gå eller flyga. Man kan inte vara rädd för allt :cool:
 
Toppen