Senaste nytt

Crowne Plaza Paris-Republique - hur är det hotellet?

DanielKif

Medlem
Hej,
Jag ska till Paris om ett par dagar och spanar in Crowne Plaza. Är det någon på BC som bott där? Hur är deras lounge?
Är tyvärr statuslös hos IHG men tänkte boka ett executive room för lounge tillgång.
 

Kebalibre

Medlem
Hej,
Jag ska till Paris om ett par dagar och spanar in Crowne Plaza. Är det någon på BC som bott där? Hur är deras lounge?
Är tyvärr statuslös hos IHG men tänkte boka ett executive room för lounge tillgång.
Spenderade 2 nätter där förra hösten men har tyvärr inte så mycket info att dela mig mig av. Hotellet har en liten lobby trots det stora antalet rum så incheckning kan ta lite tid. Kändes som det var mest amerikanska turister och konferensgäster som bodde där. Hade tur och blev uppgraderad men utnyttjade endast rummet för att sova och skippade frukost etc. Rummet var ganska stort, med minibar och allt övrigt man kan förvänta sig. Det var förmodligen ett tag sedan det renoverats men kändes ändå rent och fräscht. Läget var perfekt för ändamålet med min resa, nära metron med flera av dess linjer.
 

johhenrik

Medlem
Jag har bott i Club Room där, vilket var väldigt stort (för att vara Paris) och fräscht. Det var nyrenoverat, med got om eluttag osv. Jag hade inte tillgång till loungen och frågade om den, men den som jobbade i Front Desk tyckte inte det var värt för mig att betala för lounge då jag hade frukost i min rate. Jag vill minas jag läst att den inte är så mycket att ha heller vill jag minnas. Hur som haver, jag rekommenderar alltid det hotellet, iaf om man bor i Club Room.
 

DanielKif

Medlem
Tack för svar! Jag är på plats just nu och har 4 nätter i ett club room med tillgång till lounge. Frukosten är över förväntan. Samma sak med rumsstorlek och bekvämligheter. Kan posta lite bilder senare idag.
Fördel och samtidigt nackdel är att hotellet ligger vid republique där demonstrationer brukar pågå.
Igår efter vår sena lunch kunde vi inte ta oss tillbaka till hotellet pga en demonstration. Hundratals poliser i kravallutrustning bildade murar mot demonstrationerna. De sköt med tårgas och det blev tumult.
Jag fick ringa hotellet och be dem släppa in oss på baksidan då risken var för stor med en 2 åring i vagnen.
Det var en annorlunda upplevelse!
 

DanielKif

Medlem
Bilder på Club room som jag lovade.

d50498f2603e9ef275eea3677f492e75.jpg

a287997a21c51d2cdc390bef4663cdfa.jpg

dc3292426e0b2232f69199299eeaf717.jpg
 

EMA

Medlem
Var på detta hotellet idag. Samma problem med demonstrationer och kravallpolis. Finns lugnare alternativ att välja...
 

lephantome

Medlem
Bodde där i helgen. Lugnt även om det var en mindre demonstration. Hotellet är trevligt, stora rum (executive) och mycket bra frukost. Loungen är inget vidare.
 
Toppen