Senaste nytt

De bästa kabinerna på First Class i Airbus A380

BusinessClass

Redaktör
Airbus A380 började användas för 10 år sedan, och Singapore Airlines var det flygbolag som var först att använda flyget i luften med betalande passagerare. Nu är det många flygbolag som använder detta jättelika flygplan, och man har inrett det på lite olika sätt. A380 har verkligen flyttat en hel del gränser inom branschen! Förra…
 

dino_81

Medlem
Har "bara" provat första klassprodukten på A380 på Lufthansa och Thai och instämmer att Lufthansas kändes bättre än Thais dito. Kanske det är att kabinen på Lufthansa har fyra platser mindre än Thai men också att helhetsupplevelsen för min del var bättre ombord på Lufthansa.
 

toer00

Medlem
Det bedömer du utan att själv ha åkt alla?

Inte alla men Emirates, BA och Thai...

Och läser man ”proffstyckarnas” (typ Lucky på One Mile at a time’s) recensioner och studerar resp. bolags hemsidor... så ligger jag nog relativt rätt ändå ...
Iom att Asiana har sviter ombord på A380 och är erkänt duktiga på Mat och dryck...

 

Per N

Medlem
Jag har testat Emirates, Lufthansa, Thai, Qatar och Asiana. Förvisso bara en flight med Asiana, för en månad sedan, mellan FRA-ICN och vi var inte imponerade. Endast maten levde upp till förväntningarna så dom hamnar sist på listan av dom vi provat.
 

Senator

Moderator
Inte alla men Emirates, BA och Thai...

Och läser man ”proffstyckarnas” (typ Lucky på One Mile at a time’s) recensioner och studerar resp. bolags hemsidor... så ligger jag nog relativt rätt ändå ...
Iom att Asiana har sviter ombord på A380 och är erkänt duktiga på Mat och dryck...


Jag kan tycka det är lämpligt att skriva:
"Personligen har jag testat X, Y och Z. Av dessa tyckte jag rangordningen var...."

"Jag har läst detta från vad jag anser är trovärdiga källor. Denna källa är ....... Källan rangordnar Y, Z, X"

En hälsosam debatt gynnas om vi skiljer på:
Åsikt och fakta
Personlig erfarenhet mot något man har läst
Gärna hänvisa till källor när dessa används

Jag personligen tycker det är svårt att dra slutsats på en sample size = 1
 

toer00

Medlem
Snälla redaktörer ursäkta ett Off Topic inlägg.. flytta det gärna om ni hittar en bra plats.

Men måste man alltid tassa som katten runt en het gröt.?..Jag skrev faktisk... ".. men smaken är som baken..." och hänvisade till bl.a. till "One Mile at a Time - Tips, Tricks and Travel with Lucky".

Det är väl det som är trevligt i alla dessa forum... att kunna byta åsikter. Det är väl inte meningen att så fort man man inte använder typ IMHO i varenda mening så är det samma sak som man vill föra en debatt av den typ som förekommer på Flashback... .. Det är väl svårt att säga att något i de form som handlar om hur man upplever och rangordnar en produkt överhuvudtaget kunna vara kunna vara fakta...

För mig är resandet en viktig del av mitt privatliv men inte yrkesliv (läs semester) och då vill jag flyga och bo bekvämt, detta innebär F eller C på flyg och helst 5 stjärnor på Hotell med Club Lounge alt.i vissa fall kan även 4 stjärnor funka. Därför tycker jag att det är värdefullt att läsa vad andra tycker och delar gärna med mig utan att jag har en minsta tanke på att detta skulle vara allt annat än en just en åsikt. Jag håller med vad en del av er övriga skriver, om men jag har full respekt för andras åsikter även om jag inte alltid själv håller med :)o_O
 

Pho

Medlem
Jag kan tycka det är lämpligt att skriva:
"Personligen har jag testat X, Y och Z. Av dessa tyckte jag rangordningen var...."

"Jag har läst detta från vad jag anser är trovärdiga källor. Denna källa är ....... Källan rangordnar Y, Z, X"

En hälsosam debatt gynnas om vi skiljer på:
Åsikt och fakta
Personlig erfarenhet mot något man har läst
Gärna hänvisa till källor när dessa används

Jag personligen tycker det är svårt att dra slutsats på en sample size = 1

Bra tips!
Än bättre är det ju om det redaktionella materialet som hela den här tråden utgår ifrån hade varit tydlig med på vilket sätt redaktionen har rangordnat.
När jag läser listan får jag känslan av att det är efter en studie av hemsidor och bilder som listan är komponerad, eller vem är den anonyma person på BC som har testat?!
 
  • Gilla
Reactions: SG
Toppen