Senaste nytt

SAS gör sig av med PR-chefen

Alx

Medlem
Det kanske var lika bra?! PR känns ju ändå inte direkt som något prioriterat område på SAS senaste tiden.

En person färre att betala lön till.. Dessutom delade han kanske inte SAS uppfattning om att borttagen champagne i C, dolda avgifter och medvetet fördröjda återbetalningar av biljetter är "bra" PR för SAS!! ;)
 

Lukas2

Medlem
Men gud, låter inte tantens svar lite konstig? Typ, som någon här ovanför skrev... nu blir det en mindre att betala lön till. Ska hon vara presschef? Vart blev hon mediatränad?? ;)
 

Fredrik

Medlem
Men gud, låter inte tantens svar lite konstig? Typ, som någon här ovanför skrev... nu blir det en mindre att betala lön till. Ska hon vara presschef? Vart blev hon mediatränad?? ;)

Det är nog normalt PR-chefen som svarar på frågorna från pressen men det hade hänt saker på den positionen.
 

Bernie

Medlem
Men gud, låter inte tantens svar lite konstig? Typ, som någon här ovanför skrev... nu blir det en mindre att betala lön till. Ska hon vara presschef? Vart blev hon mediatränad?? ;)
Instämmer - definitivt inte ett särskilt begåvat svar. Givet hans svar låter det ju definitivt som att han och ledningen hade olika syn på kommunikationsarbetet framöver. Kanske åtstramad budget? Han låter inte nöjd med utvecklingen. Kollegor som nästintill hamnar i polemik tyder inte på ett kärt avslut.

Nu är jag inte tillräckligt insatt i SAS marknads- och kommunikationsorganisation. Jag antar att de har en kommunikationsdirektör? Om de därtill har en presschef, säkerligen några projektledare osv., så kanske det - å andra sidan - varit lite "chefstungt", givet bolagets utveckling. Lägg där till att marknadsföring och proaktiv kommunikation (kampanjer, sociala medier osv.) går hand i hand, kanske det är bra att spara in på kostnaderna.

Mot bakgrund av deras misslyckade kommunikation kring kreditkortsavgifter finns det dock en fortsatt utvecklingspotential. :cool:
 

Resenären

Medlem
Alltid tråkigt när en person får lämna sin tjänst. Rubriken " Men han och SAS är inte överens om orsaken till avgången.", tyder ju knappast på att det var en frivillig åtgärd.
I dagens mediaintensiva värld, är trovärdig information och PR guld värd.
 
Toppen