Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

pep

Medlem
Godt ord igen, som vi siger på dansk. Jeg beklager, der synes virkelig at være en sag. Håber på en mindelig, god løsning. Holder med, at QR er meget uforudsigelige når ting går galt: af og til er de professionelle og gentlemen/-ladies. Men af og til får man bare lakoniske, generiske, overfladiske svar, når problemer opstår. Lidt for tilfældigt respons - if any! Dårligt af QR !
 

Voyageur

Medlem
Pep. Hoppas ändå att du slipper uppleva det själv. Kaffet var nyfixat och kokhett. Halva kannan spilldes ut och min kollega skrek högt och hade väldigt ont. Hela överkroppen blev dränkt i kokhett kaffe. Snällt ändå att du mest tänker på flygvärdinnans jobb. Vi var ju bara fyra betalande kunder som hade köpt billiga businessbiljetter för lite pengar.

Med tanke på bifogade bilderna så är det verkligen trist att man som multi miljard företag inte ens bryr sig om att ta på sig kostnaden för dry cleaning på skjortan. Bilderna bevisar ju tydligt att det hände på planet. Och instämmer i övrigt i ovanstående om FA'n... Om nu kunden bränt sig är det rätt allvarligt
 

Agö

Medlem
Med tanke på bifogade bilderna så är det verkligen trist att man som multi miljard företag inte ens bryr sig om att ta på sig kostnaden för dry cleaning på skjortan. Bilderna bevisar ju tydligt att det hände på planet. Och instämmer i övrigt i ovanstående om FA'n... Om nu kunden bränt sig är det rätt allvarligt
Ett normalt bolag hade gett monetär ersättning för införskaffande av nya kläder samt lämplig voucher för ny resa med dom. Att misstag/olyckor sker är en sak, hur man hanterar dom i efterhand en annan.
 

Magnus_K

Medlem
Om du flyger Business eller First, kolla då om du kan ringa deras Premium office.
Det brukar gå väldigt snabbt:
Premium Sales Office
Shk. Mohamed Bin Suhaim Building, beside Abu Bakr Siddique Mosque, C-Ring Road

Doha, Qatar

Working hours: Saturday to Thursday 08:00 - 22:00; Friday 15:00 - 22:00

+974 4432 6600

Fax: +974 4432 6665
 
Flög Business med Qatar till Kapstaden i slutet av september. Toppenservice på vägen ner och god mat!
På vägen hem från Doha till Stockholm fanns det tre alternativ av varmrätter; kött, kyckling och vegetariskt.
Jag valde köttet, slut. Då tar vi kyckling, slut. Hmm och vegetariskt ville jag inte ha.
Föreslog då själv att jag kanske kunde få något överblivet från Economy vilket jag fick som smakade bra.
Därefter ost, slut.Tårtbit, slut. Glass fanns det kvar...
Pursern skämdes och berättade att det endast lastats 2 rätter av varje till oss 6 passagerare.

Nu fick jag visserligen mat men tycker att när man betalat för Business borde det finnas mat till alla.

Inte går man på restaurang och t ex betalar för att äta smörgåsbord och sen när man sitter där finns
det ingen mat kvar då alla andra gäster ätit upp det mesta...
Att övercatera borde inte vara någon större kostnad för flygbolagen....

Skrev till Qatar men fick ett svar där dom såg allvarligt på det hela och önskade en trevlig resa nästa gång!
 

Glenn E

Medlem
Flög Business med Qatar till Kapstaden i slutet av september. Toppenservice på vägen ner och god mat!
På vägen hem från Doha till Stockholm fanns det tre alternativ av varmrätter; kött, kyckling och vegetariskt.
Jag valde köttet, slut. Då tar vi kyckling, slut. Hmm och vegetariskt ville jag inte ha.
Föreslog då själv att jag kanske kunde få något överblivet från Economy vilket jag fick som smakade bra.
Därefter ost, slut.Tårtbit, slut. Glass fanns det kvar...
Pursern skämdes och berättade att det endast lastats 2 rätter av varje till oss 6 passagerare.

Nu fick jag visserligen mat men tycker att när man betalat för Business borde det finnas mat till alla.

Inte går man på restaurang och t ex betalar för att äta smörgåsbord och sen när man sitter där finns
det ingen mat kvar då alla andra gäster ätit upp det mesta...
Att övercatera borde inte vara någon större kostnad för flygbolagen....

Skrev till Qatar men fick ett svar där dom såg allvarligt på det hela och önskade en trevlig resa nästa gång!

Precis detta hände mig också sist med Qatar.

Ersättningserbjudandet var oförskämt:

Q miles trots att jag sa att jag slutar med Q miles.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen