Senaste nytt

Thai Airways m.fl. må kansellere flyvninger på grunn av dårlig sikkerhet hos selskapet

A

Aurora

Guest
Thailand's airlines face 'significant' safety concerns - Telegraph

Thailand’s aviation industry has been placed under “special measures” after issues were flagged up by the International Civil Aviation Organization (ICAO) earlier this month.

The two countries forced airlines including budget carriers Thai AirAsia X, NokScoot and Asia Atlantic Airline, to cancel extra flights that they had been planning.

Thai Airways, the national carrier, was also affected, having to cancel "about five" new charter flights that were due to run in April, which is when Thailand's new year - known as Songkran - is celebrated.


[....]

A spokesman for the ICAO told Telegraph Travel that a safety oversight audit was conducted in Thailand between January 19 and 30, 2015. "The audit revealed some safety concerns, primarily relating to air operator certification procedures," he said. "Thailand officially provided ICAO with the details of its corrective actions and mitigation measures on 2 March 2015 and we continue to work with its civil aviation authority on resolving the issues in question."


Ikkje bra!
 

agehall

Medlem
Jag är lite förvirrad - i trådrubriken skrivs det "Thai" vilket brukar innebära Thai Airways (TG) men sedan känns det som att texten pratar om diverse lågprisbolag.
 

chazzie

Medlem
Thai Air Asia X (XJ) planerade att öppna Bangkok DMK - Sapporo CTS fr o m 2015-MAY-02 men byter de operatör till Air Asia X (D7, malaysiskt flygbolag), för att myndigheter i Japan inte godkänner nya linjer till/från Japan som flygs av thailändska flygbolag (inte bara Thai Air Asia X).

タイ・エアアジアXの札幌−バンコク便、マレーシア機で代替運航 タイ当局問題で

Så inte ens Thai Airways får öppna nya linjer till Japan? Jag ser länken men mina 15p Japanska från universitetet räcker inte riktigt till :p
 

Dr. Miles

Expert
Jag är lite förvirrad - i trådrubriken skrivs det "Thai" vilket brukar innebära Thai Airways (TG) men sedan känns det som att texten pratar om diverse lågprisbolag.
Aurora skrev "Thai m. fl," vilket jag tolkar det som att hon menade THAI (TG) och andra thailändska flygbolag.
Problemet ligger inte hos enstaka thailändskt flygbolag utan hos thailändska myndigheter.

Så inte ens Thai Airways får öppna nya linjer till Japan?
Ja, det är riktigt. Alla thailändska flygbolag omfattas av detta pga dålig pålitlighet hos thailändska kontrollmyndigheterna.
Jag vet inte hur det är i andra asiatiska länder men jag misstänker att det är likadant även i Kina och i Sydkorea.
 

Dr. Miles

Expert
ICAO har tagit bort varning (eller bekymmer) mot Thailand nyligen.

Bangkok Post skrev:
Thailand red flag lifted on ICAO website
7 Oct 2017 at 14:02 11
WRITER: ONLINE REPORTERS

The International Civil Aviation Organization (ICAO) has lifted the “red flag” status on Thailand, according to information on its website.

Chula Sukmanop, director of the Civil Aviation Authority of Thailand, said he had been alerted to the change on the ICAO website but had yet to confirm it with the UN agency, which reportedly discussed the issue on Friday, according to Daily News Online.
Aviation 'red flag' lifted | Bangkok Post: business
ASN News ICAO lifts Thailand Significant Safety Concern - ASN News
 
Toppen