Senaste nytt

Erfarenheter av att ett nybyggt hotell inte hinner öppna i tid - vad händer?

agehall

Medlem
Ett Hilton i USA är inte direkt lyxigt, men HGI är att anse som ett lägre brand. Däremot har jag sett fler bra HGI och Hampton Inn i USA än finan Hilton, så upplevelsen behöver inte skilja sig åt så värst mycket.
 

Maja

Medlem
Fast för @Gus handlar det väl om ett nybyggt Hilton i Kazakhstan och inte i USA. Förvånad att de tog kontakt med dig så lång tid i förväg! :)

Om du inte vill bo där längre så är det väl bara att avboka. Jag gissar att du lär få de extra 7000 poängen. Har svårt att se att de håller koll på vilka poäng som är vad, men jag har ingen personlig erfarenhet så kan inte lova något.
 

agehall

Medlem
Fast för @Gus handlar det väl om ett nybyggt Hilton i Kazakhstan och inte i USA.
Väldigt svårt att uttyda om du frågar mig. All betoning i inlägget ligger på USA, "relocation-avdelning i Texas" samt alla priser i USD. Hade lika gärna kunnat vara ett Hilton som heter "Astana" eller någon håla i Texas som heter just Astana...
 

Gus

Medlem
Väldigt svårt att uttyda om du frågar mig. All betoning i inlägget ligger på USA, "relocation-avdelning i Texas" samt alla priser i USD. Hade lika gärna kunnat vara ett Hilton som heter "Astana" eller någon håla i Texas som heter just Astana...
Håller med, jag var nog lite otydlig. Men det rör sig hur som helst om Hilton i staden Astana, Kazakstan. Hotellet verkar väldigt fint och vi hade sett fram emot att vara några av de första gästerna där. Framförallt poolen ser så inbjudande ut. Men det gör i och för sig oftast pooler som proffsfotografer fotograferar.
 

Kricka

Medlem
@Gus Jag besökte Astana för två år sedan men fick tyvörr inte bo på HGI
då min chef tyckte att det var för "dyrt". Hotellet (HGI) såg väldig fräscht ut
när jag åkte förbi så jag hade nog tagit chansen att bo där men det beror
på vilka förväntningar du/ni har. Astana är ett intressant resmål !
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
@Gus Jag besökte Astana för två år sedan men fick tyvörr inte bo på HGI
då min chef tyckte att det var för "dyrt". Hotellet (HGI) såg väldig fräscht ut
när jag åkte förbi så jag hade nog tagit chansen att bo där men det beror
på vilka förväntningar du/ni har. Astana är ett intressant resmål !
Tack för svar! Ja Astana ser jag verkligen fram emot, verkar vara ett häftigt ställe. HGI ser onekligen trevligt ut men de har ingen pool har jag precis fått reda på. Nu reser jag ju inte världen runt för att bada i en pool men eftersom dottern är med så tänker jag försöka trötta ut henne så att hon sover gott på planet till Peking. Det lutat åt att bo på Radisson med deras carlsonf-rate istället.
 
Toppen