Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

erc

Medlem
Kontaktade Nordic Choice på chattkundtjänsten och frågade om statusmatchning. De ombesörjde direkt att min status blev Silver samt löfte om guld efter 20 nätter inom 5 månader. Baserade min förfrågan på att jag är Club Carlson Gold.
 

agehall

Medlem
De ombesörjde direkt att min status blev Silver samt löfte om guld efter 20 nätter inom 5 månader.
Det där är ju lite roligt - det är 30 nätter på helår. 20 nätter på fem månader är med andra ord inte något direkt jättebra erbjudande. Visst, om man nu råkar behöva bo under 20-29 nätter närmaste 5 månaderna är det ju bra, men det känns som att det är en marginell förbättring mot standardnivån.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Det där är ju lite roligt - det är 30 nätter på helår. 20 nätter på fem månader är med andra ord inte något direkt jättebra erbjudande. Visst, om man nu råkar behöva bo under 20-29 nätter närmaste 5 månaderna är det ju bra, men det känns som att det är en marginell förbättring mot standardnivån.
Det är väl intressant även med mer än 29 nätter, med poängen att man då når statusförmånerna tidigare och inte behöver vänta tills man har fått igenom de första 30.

Jag håller med om att det inte direkt är ett jättebra erbjudande. Men riktigt så dåligt är det inte :)
 

agehall

Medlem
Det är väl intressant även med mer än 29 nätter, med poängen att man då når statusförmånerna tidigare och inte behöver vänta tills man har fått igenom de första 30.

Jag håller med om att det inte direkt är ett jättebra erbjudande. Men riktigt så dåligt är det inte :)

Med 20 nätter kan man skaffa deras kreditkort (ger 10 kvalificerade nätter) och få guld utan matchning så erbjudandet var inget vidare.
Precis därför är det inte speciellt bra. Om man vet att man ska bo 29 nätter närmsta fem månaderna och aldrig mer så har man kanske inte koll på detta, men om man har minsta koll på hotellprogram bör man veta om att kreditkortet finns och då inser man snabbt att erbjudandet är rätt meningslöst. Det är dock en snygg gest mot de som inte genomskådar det hela...
 

Borje L

Medlem
Hej!

Vad har ni för erfarenheter av Choice Privileges vs Nordic Choice Club? Clarion ingår i båda och på Choice Privileges sida kan man statusmatcha från andra program. Hade tänkt gå med i Nordic Choice Club men Choice Privileges kanske är bättre med tanke på statusmatch.

Choice Hotels
 

JohnR

Medlem
Min kollega här i USA kör Choice privileges. En sweet spot som han nämnt är att man kan boka bonusnätter i norden för typ 10.000 poäng. Vet dock inte hur det funkar med förmåner och dylikt.
 
Toppen