Senaste nytt

Minns Ni BA:s "Europa-passet"

Stefan62

Medlem
Under somrarna 1994 och 1995 sålde BA något man kallade "Europa-passet" och det var en biljett som man kunde kombinera lite hursomhelst och bestod av enkla biljetter i BA:s europa-nätverk - även partner-destinationer ingick.

Jag minns att vi gjorde riktiga rundresor med BA, Deutsche BA och något fransk flygbolag. På 90-talet var det ju fortfarande lite exklusivt att flyga och servicen var "out-standing" med varm mat och varierad dryck, även på kortare sträckor.

Någon annan som köpte och reste på "Europa-passet"?

Tyvärr återkom det inte på den svenska marknaden, men jag vet att det fanns i ett fåtal andra länder under några år.

Hur är det idag - finns det någon allians/flygbolag som erbjuder något liknande för Europa-resor? (Jag tror SAS har motsvarande för interkontinentalt resande med adress utanför europa och sedan finns ju alla varianter av "intra-asia-pass").
 
Last edited:

011430121

Medlem
SAS hade i mitten av 90 talet något liknade med bland annatLH,OS, Maersk och några flera bolag inblandat, vill minnas att man tog runt 700 kr per legg vilket var billigt påden tiden, utnyttjade de själv två gånger.
 
Last edited:
Toppen