Senaste nytt

Air China Business Class

4fun

Medlem
Hej,

Har googlat lite och hittar inte jätte mycket recensioner på Air China.
Någon som har flugit Air China Business class (och gärna med A330-300). Är det något att ha?

Vilkenr champange serverar de på Air China Business class?

Mvh
4fun
 

Dr. Miles

Expert
Har googlat lite och hittar inte jätte mycket recensioner på Air China.
Någon som har flugit Air China Business class (och gärna med A330-300). Är det något att ha?
Något segt respons på deras IFE men annars är det inget fel på hårdvaran.
Air China Business Class Airbus A330 (version 2) : Beijing-Seoul | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Rapport: Air China affärsklass Stockholm till Sydney via Peking | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vilkenr champange serverar de på Air China Business class?
De serverade Cattier Brut förut.
 

4fun

Medlem
Hej,

Tack får snabbt svar.

Noterade precis att jag hade fel. Flyger med Boeing 787-9 Dreamliner. Är det ett bättre plan? Har du flygit det också med Air China. Bättre / sämre? :)
 

Dr. Miles

Expert
Noterade precis att jag hade fel. Flyger med Boeing 787-9 Dreamliner. Är det ett bättre plan? Har du flygit det också med Air China. Bättre / sämre? :)
Jag har inte testar Air Chinas Boeing 787-9 men enligt den här sidan ( Photos: Step Inside Cabin of Air China's First Boeing 787-9 Dreamliner ), det ser ut som deras Business class stolar liknar den modellen som Royal Jordanian har på sina Boeing 787.
I så fall var det OK att sitta i. Lite trångt vid axlarna när man ska sova i sängläget dock.

Royal Jordanian Business class på B787: Hong Kong-Bangkok | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

4fun

Medlem
Jag har inte testar Air Chinas Boeing 787-9 men enligt den här sidan ( Photos: Step Inside Cabin of Air China's First Boeing 787-9 Dreamliner ), det ser ut som deras Business class stolar liknar den modellen som Royal Jordanian har på sina Boeing 787.
I så fall var det OK att sitta i. Lite trångt vid axlarna när man ska sova i sängläget dock.

Royal Jordanian Business class på B787: Hong Kong-Bangkok | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Tack för ett igen mycket snabbt svar och bra svar. Du kan verkligen allt om flyg :)
 

Voyageur

Medlem
Hej,

Tack får snabbt svar.

Noterade precis att jag hade fel. Flyger med Boeing 787-9 Dreamliner. Är det ett bättre plan? Har du flygit det också med Air China. Bättre / sämre? :)

Flygit med deras 787:a ned till Auckland i Business. Hårdvaran är avsevärt bättre än A330:n samt fräschare. Dock rätt snäv stol, själv är jag rätt nätt men kan tanka mig att större personer får svårt!

Bra IFE, som man förväntar sig av en modern kabin. A330s är katastrofal på alla sätt. Tycker också att all service gjordes annorlunda och bättre ombord på 787:n, både presentations mässigt och i utförande.

Sen är 787:n rejält tystare än gamla A330:n vilket är skönare på nattflygning.
 

4fun

Medlem
Tack för uppdateringen! Ska bli spännande att flyga Air China.
Eftersom jag flyger Lufthansa First till Bejing (med Amex 2 for 1) så kanske jag ska se om jag kan hitta en bättre resa till Singapore.
 
Någon som har en uppdaterad review av Air China ? Skall flyga A330-300 i business från DXB (Dubai) via PEK till Stockholm :rolleyes:
 

Sweden

Medlem
Flugit med Air China Business nu före jul och hem 12 januari. Hittade pris runt 12.000 sek STO-CPH-PEK-BKK, SIN-PEK-CPH-STO. Måste säga att CA var mycket bättre än jag förväntat mig, hårdvara plus mat/dryck helt OK, crew på alla flighterna mycket bra.

Guldstjärna till Air China för snabbhet vad gäller kreditering till mitt Eurobonus. Dagen efter hade jag poäng på kontot, rekordet var sista flighten PEK-CPH. Landade CPH 05.25, när jag kollade mitt konto 14.45 hade jag redan fått poäng in på kontot. Sista SAS-flighten, där tog det 2 dagar innan kontot var uppdaterat.
 
Toppen