Senaste nytt

American Airlines tar bort lounge access för One World elites resande inrikes

Concorde

Founding Member
Jaha, hur sammanfattar man detta?

Typ, %&%&¤#!! också. Hoppas BA svarar omgående och portar alla AA medlemmar från Galleries när dom reser inrikes.

Reser man inrikes AA som är en del av en internationell itinerary får man access dock. :rolleyes:

From oneworld.com:

The following exceptions apply:

American Airlines AAdvantage® members and oneworld top tier status holders, regardless of their tier status, cannot access lounges when travelling solely on North American itineraries within or between the U.S., Canada, Mexico (except Mexico City), the Bahamas, Bermuda and the Caribbean.
 

Dr. Miles

Expert
Är det inte någon slags "harmonisering" mellan amerikanska flygbolag?
Om jag kommer ihåg rätt, hade United och Delta hade liknande regler för egna statushavare.
 

Jonas C

Medlem
Även SkyTeam har portat Elite Plus medlemmar från att använda lounge på inrikes. Däremot får de möjlighet till standy uppgradering till First, som "kompensation".
 

Concorde

Founding Member
Hmm, det verkar som om det kanske endast är ett språkfel. Vi har fortfarande access verkar det som.
 

AABack2ARN

Medlem
Hmm, det verkar som om det kanske endast är ett språkfel. Vi har fortfarande access verkar det som.

Hur har du kommit till den slutsatsen?

Som AA-medlem har detta varit ett gissel i alla år med mycket resor inom USA men jag är ganska övertygad om att jag aldrig sett oneworld i den frasen tidigare. Det sura är att det spelar ingen roll om man har internationella segment på biljetten om man brutit resan med ett stopover.

För exempelvis ARN-LHR-ORD-LAX -stopover- LAX-HNL-DFW -stopover- DFW-LHR-ARN så får man inte (som AA-medlem) loungetillgång i del 2 av bokningen (dvs LAX-HNL-LAX). Riktigt surt. Men så är de flesta Admirals Club-lounger inte nödvändigtvis värda ett besök heller :-( Flagship Lounge i LAX är däremot riktigt trevlig.

Även om jag inte själv är medlem i något annat program än AA tycker jag nog andra statusmedlemmar skall ha loungetillträde i Admirals Club även om AAs egna inte har det.
 

Concorde

Founding Member
Vi trodde det gällde OWE/OWS numera. Regeln är alltså densamma, AA PLAT/EXP är fortfarande utvisade.
 
Toppen