Senaste nytt

Stockholm - Barcelona fråga

(Enligt bilden längst ner)

Har spanat in detta och tänkte boka imorgon. Förmodar att det inte går att boka online så...

Är det bara att ringa tex mrjet och uppge vilka flyg man vill åka med osv.
Får dom då upp samma pris? eller tillkommer det extra bokningsavgifter hit och dit? Har aldrig bokat olika bokningsklasser förut.

Om jag åker med Swiss från ARN till ZRH, visst har jag tillgång till Ankomst loungen på ZRH?
Eller är det krav på att jag måste åkt long-haul?
(Vet att dom stänger 13.00 men kanske hinner ta en kort dusch och spana in stället bara för att...) :cool:
Går ett plan på morgonen och kommer fram till ZRH före 09.00 men körs av SAS, då är det väl bara att glömma arrivals lounge trots LX flygnummer?


Om någon annan har tips på flygresa till BCN som gör att jag är där SENAST vid lunch den 6 Oktober (5:e Oktober går givetvis bra) och hem 8/9 så tipsa gärna, gärna med trevliga routings och bra intjäning till Aegan, Miles & More, AAadvantage eller BA Executive.

Om jag fick bygga lite själv hade nedan varit fint.. ; )
CPH-/Eco/-MAN-/Biz/-MUC-/Eco/-BCN
/resa på egen hand/
MAD-/Biz/-FRA-/Eco/-CPH-/Eco/-ARN


bcn.png
 
Last edited:

agehall

Medlem
Bokningsavgifter kan alltid tillkomma. Det där borde du väl dock kunna boka via Swiss hemsida tycker jag, om det är bokningsbart vill säga.

Ang arrival lounge, så bör du ha tillträde. Dock vet jag inte om det är värt det, den ligger ju land side. Jag hade nog nöjt mig med att bara gå till SEN-loungen och käka Mövenpick.
 

joemume

Medlem
Du kan ju flyga Business hela vägen med Swiss för 5500 SEK på ungefärligen dessa tider (I bokningsklass P och Z) om du bokar på swiss.com. Sedan tycker jag som Agehall, varför gå till ankomstloungen, du har ju en jättefin SEN-lounge i Schengenterminalen.
 
Tänkte givetvis besöka alla lounger jag kan och hinner.
Det var mer en "pricka-av" grej, vill gärna besöka så många olika ställen jag kan.

Angåend Business båda vägar så hittar jag för 6000:- men det är i högsta laget för en resa till Barcelona.
Då känns det bättre att betala strax över 4 för C vägen dit och sedan åka lite billigare hem.

Det gick inte att boka ovan via Swiss hemsida.

Dock hittar jag Business Saver för 4800:- ToR via ZRH.
Hade gärna åkt via FRA hem men men, kanske kan skippa det.
Dock gillar jag inte tiderna Swiss har, kommer fram alldeles för sent. :(

Swiss har förövrigt inte blockerat mittensäte i Business va?
 
Last edited:

joemume

Medlem
Tänkte givetvis besöka alla lounger jag kan och hinner.

Det gick inte att boka ovan via Swiss hemsida.

Dock hittar jag Business Saver för 4800:- ToR via ZRH.
Hade gärna åkt via FRA hem men men, kanske kan skippa det.
Dock gillar jag inte tiderna Swiss har, kommer fram alldeles för sent. :(

Swiss har förövrigt inte blockerat mittensäte i Business va?

Jag tog priserna direkt från Swiss hemsida, men som du säger så är det via ZRH, ej via FRA.

Swiss har blockerat mittensäte i Business, åtminstone har det varit så när jag flugit med dem.
 
Toppen