Senaste nytt

Flygbolag som erbjuder fri limousine service (2016)

Dr. Miles

Expert
Flygbolag som erbjuder fri limousine service.
Plats och villkor varierar så vänligen kolla flygbolagets webbsida innan du bokar något.


airberlin
Free Chauffeur Service - airberlin.com

Air China:
Chauffeured Transfer

Air India:
http://www.airindia.in/limo-service.htm

Air France:
Free Limousine Service

Alitalia:
Chauffeur Service

ANA:
Welcome-Home Limousine Taxi Service | International | ANA - Japan

Asiana:
Business Class < Services by Class < Information & Service < Home

Brussels Airlines:
Airport Transfer Service | Brussels Airlines

China Eastern:

Emirates:
Chauffeur-drive | The Emirates Experience | Emirates

Etihad Airways:
Etihad Chauffeur

Hainan Airlines:
https://www.hainanairlines.com/CA/FR/Limo-service

IBERIA:
Services at Madrid airport - Iberia

Japan Airlines:
JAL International Flights - JAL Okaeri LIMO Service

KLM:
Exclusive Services - KLM.com

Kuwait Airways:
Optional Services and Fees

Lufthansa:
Complimentary limousine service for First Class passengers departing from Stockholm - Lufthansa ® Sweden

Oman Air:
Chauffeur Drive Service | Oman Air

Qantas:
Chauffeur Drive | Qantas

Qatar Airways:
Complimentary Limousine Service | Qatar Airways

SriLankan Airlines:
SriLankan Limousine services

SWISS:
First Class Limousine Service

Virgin Australia:
Airport Transfers Information | Virgin Australia
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som att Etihad Airways inte erbjuder chauffeur service i andra länder än i UAE längre*.

*Om man inte flyger i The Residence.

Etihad upphör med gratis privatchaufförservice - BusinessClass.se

Etihad Airways skrev:
Enjoy the luxury of a chauffeur service

Book chauffeur
Our Etihad Chauffeur service has changed. If you book in First or Business Class, you can enjoy the convenience of our Chauffeur service for departure and arrival transfers anywhere in the UAE.

Simply enter your booking reference number and your last name below to book an Etihad Chauffeur.

Important to know:
  • All First and Business Class tickets (with the exception of Business Saver tickets), booked before 3 July 2017, are still eligible for the Etihad Chauffeur service worldwide.
  • For any ticket issued on 3 July or after (including re-issued tickets), only the new UAE service will be available.
  • Guests travelling in The Residence continue to receive free chauffeur pick-ups and drop-offs at all A380 destinations.
Etihad Chauffeur - Etihad Airways
 

nollbit

Medlem
Bara klicka på länkarna i första inlägget och läsa vidare. ;)

Jag tror att fri chauffeur service inte erbjuds på de flesta (nämnda) flygbolag när man bokar som bonusresor.

Sorry, jag var otydlig. Jag menade folk som har fått limousine trots att de inte ska, för att de åker på awardbokning.
Själv är jag för laglydig (eller feg kanske), men man kan ju alltid ringa Lufthansa och beställa bil och se vad som händer.
 

Senator

Moderator
Sorry, jag var otydlig. Jag menade folk som har fått limousine trots att de inte ska, för att de åker på awardbokning.
Själv är jag för laglydig (eller feg kanske), men man kan ju alltid ringa Lufthansa och beställa bil och se vad som händer.

Det funkar inte kan jag meddela. Du "ringer" inte men mailar en adress på det lokala kontoret i Stockholm. Där sitter en person som tar emot detta och du behöver lägga med din Amadeus PNR. Där står det tydligt om det är revenue A eller F
 

Glenn E

Medlem
Har just bokat hämtning på Shanghai Hongqiao anländer från Warszawa i R klass via Peking i A klass. Hoppas det fungerar. Vilken typ av bil har de?
 

agehall

Medlem
Har just bokat hämtning på Shanghai Hongqiao anländer från Warszawa i R klass via Peking i A klass. Hoppas det fungerar. Vilken typ av bil har de?
Tror de kör med Volvo 240 från 1985.

(Hint: du kanske vill berätta vilket flygbolag det handlar om snarare än att rabbla bokningsklasser som inte betyder någonting om man inte vet flygbolag...)
 
Toppen