Senaste nytt

Lufthansa myOffer, vilken bokningsklass?

Canadien

Medlem
På Lufthansas sida står;

Till Premium Eco
Y,B,M will be rebooked to G
U,H,Q,V will be rebooked to E
W,S,T,L,K,X will be rebooked to N

Till Business:
All will be rebooked to P

Samtidigt så står det som en av "perksen" med myOffer
  • Higher mileage credit
Detta stämmer ju dåligt med ett flertal bokningsklasser, iallafall om man krediterar till Eurobonus.
T ex så ger Lufthansa premium ekonomi E-klass 150%, medan P-klass bara ger 100%

Ekonomiklasserna Y, B, M, H, U ger alla 100%, så ingen "higher milage" vid uppgradering till P.
Eller är det så att P ger mer än 100% till Miles&More?

Kan någon konfirmera att det blir P efter lyckad myOffer?
 

palmen

Moderator
På Lufthansas sida står;

Till Premium Eco
Y,B,M will be rebooked to G
U,H,Q,V will be rebooked to E
W,S,T,L,K,X will be rebooked to N

Till Business:
All will be rebooked to P

Samtidigt så står det som en av "perksen" med myOffer
  • Higher mileage credit
Detta stämmer ju dåligt med ett flertal bokningsklasser, iallafall om man krediterar till Eurobonus.
T ex så ger Lufthansa premium ekonomi E-klass 150%, medan P-klass bara ger 100%

Ekonomiklasserna Y, B, M, H, U ger alla 100%, så ingen "higher milage" vid uppgradering till P.
Eller är det så att P ger mer än 100% till Miles&More?

Kan någon konfirmera att det blir P efter lyckad myOffer?
Vad du får när du krediterar till andra bolag blir svårt för lufthansa att styra över. Krediterar du till miles & more får du säkert mer. Står det inget om att man inte kan krediterar till annars bolag (sas har ju sådan friskrivning).
 

pef

Ny medlem
Har det skjedd noen endringer her?

Er det kun internasjonale ruter med oppgradering til business som gir 150/200% poeng til Eurobonus? Hvilke ruter er gunstige med tanke på kreditering til Eurobonus?
 

Canadien

Medlem
Vad jag förstår blir det fortfarande P-klass om man uppgraderar internationella resor till Business, alltså bara 100% till Miles&More och samma till Eurobonus. Det finns alltså inga gunstige rutter här. Lufthansas enda sweetspot pengar/poäng är E-klass Premium Ekonomi som ger 150% till bägge programmen, och som ibland går att hitta billigt.
 

Carlos

Medlem
Bokade precis en JFK-FRA-BCN-MUC-JFK med båda transatlantlegsen i E. Lägsta bud för My Offer är 755 USD, medan "Upgrade Now"-knappen erbjuder business för 729. Kan någon bekräfta att man bokas in i P genom "Upgrade Now", och sen undrar man ju varför en plusgrade-liknande funktion har ett lägstabud som är högre än en bekräftad uppgradering... Förväntar mig inte att någon ska kunna svara på detta dock. LOL

jag kan alltså lägga ett bud på USD 1295 för att kanske bli uppgraderad till en klass som ger 33% mindre intjäning... VILKEN DEAL!
 

Canadien

Medlem
Bokade precis en JFK-FRA-BCN-MUC-JFK med båda transatlantlegsen i E. Lägsta bud för My Offer är 755 USD, medan "Upgrade Now"-knappen erbjuder business för 729. Kan någon bekräfta att man bokas in i P genom "Upgrade Now", och sen undrar man ju varför en plusgrade-liknande funktion har ett lägstabud som är högre än en bekräftad uppgradering... Förväntar mig inte att någon ska kunna svara på detta dock. LOL

jag kan alltså lägga ett bud på USD 1295 för att kanske bli uppgraderad till en klass som ger 33% mindre intjäning... VILKEN DEAL!

Ja, bättre att lägga 35000 Eurobonuspoäng på att uppgradera en E till Business än att casha upp 700+ Euro.

Du får nog ringa LH och höra om det blir ny bokningsklass med Upgrade now.
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som vet om myOffer är begränsat till flygningar bokade hos lufthansa eller funkar JV ( united biljett med lh segment)
 
Toppen