Senaste nytt

Lunch i Granada, Spanien - rekommendationer?

rvarttinen

Medlem
Vi, hustrun och jag, planerar en liten resa till Spanien framåt höstkanten. Och, det ser inte bättre ut än att det blir en viss sträcka med bil - detta med de platser vi valt att besöka. Vi vill bo några nätter i Agua Amarga, strax utanför Almeira och sedan ta oss till Córdoba. Det är en nätt liten körning på nästan fyra timmar. Men, den snabbaste vägen tycks gå via Granada, enligt Google Maps.

Så, då tänkte jag; varför inte stanna där för lunch... vad har du för ställen att rekommendera värda detta stopp?
 
@rvarttinen - I Granada bör du hitta väldigt intressanta tapas-barer runt området Albaycín (Gamla staden) som ligger lite högre än själva staden uppe på en kulle där du också har fin utsikt mot Alhambra. Sedan i området runt katedralen nere i staden, (Calle Reyes Catolicos etc.) Sedan finns det mycket trevliga ställen som är belägna på parallell gatorna till Gran Via de Colón och de andra större gatorna. Oftast ser dessa ställen ut som hål i vägen men tapas-mässigt är de väldigt trevliga. Men framförallt finns det trevliga restauranger i området kring katedralen. Fråga gärna om andra tips på aktiviteter i och kring Granada.
 

Jönsson

Medlem
Gjorde en mindre smart grej för någon månad sedan. Var i Malaga under veckan och bestämde mig för att köra upp till Granada över helgen för att se Alhambra. Checkade in på hotellet och gick hela vägen upp på berget i värmen. När jag kom upp och såg skylten "Sold out" så insåg jag mitt misstag. Man skulle så klart ha förköpt inträdet. Hela helgen i Granada utan att kunna se Alhambra annat än från utsidan. Till på köpet råkade jag förarga en zigenerska som gav mig en livslång förbannelse. Nåja, följde faktiskt tipsen i denna tråd. Tack.
 
Toppen