Senaste nytt

[Tips] Till dem som vill byta mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda med övernattning

Dr. Miles

Expert
Vi har fått då och då frågor om övernattningstips ifall man byter mellan Tokyo Narita (NRT) och Tokyo Haneda (HND),

1. Det finns numera direkttåg mellan Tokyo Narita - Tokyo Haneda och det stannar bl a Asakusa, Nihonbashi, Higashi-Ginza. Tåget går på tre olika tågbolags nätverk. Keisei - Toei - Keikyu.
Så det är väldigt praktiskt att bo på ett hotell i de här områden istället för att bo på ett hotell runt Tokyo Narita eller Tokyo Haneda.

Pris: 1,280 JPY (ca 85 SEK)
Restid: Till/från Tokyo Narita tar mellan 66 min (Asakusa) - 78 min (Higashi-Ginza) beroende på vilken station du åker till/från.
Frekvens: Direkttåg går 1-2 gånger i timmen men det finns fler tåg till/från flygplatserna när man byter vid Oshiage station.

KEISEI Electric Railway

lineMap.jpg
(Foto: Keisei)

2. Direktbuss mellan Tokyo Narita - Tokyo Haneda.
Haneda Airport - Narita Airport | Scheduled Bus Services | Airport Limousine Bus

Pris: 3.100 JPY
Restid: ca 65 - 85 minuter beroende på vilkenterminal du åker till/ifrån.
Frekvens: Bussen går ca 1-3 gånger i timmen

3. Ta buss till JR Tokyo station och byta till en annan bus till andra flygplatsen.
Det finns också billig Keisei Bus mellan JR Tokyo station - Tokyo Narita flygplats.

Pris: 900 JPY (ca 60 SEK)
Restid: ca 70 minuter
Frekvens: 1 gång i timmen men under morgonen går bussar upp till 2 gånger i timmen.

Timetable | Keisei Bus

Busshållplatsen utanför JR Tokyo station (utgång Yaesu):

Screenshot20130719_6.png
(Foto: Keisei)

Sedan kan ni ta en annan buss mellan JR Tokyo station och Tokyo Haneda flygplats.

JR Tokyo station - Tokyo Haneda flygplats

1, Keihin Kyuko Bus
Pris: 930 JPY
Restid: Bussen går ungefär en gång per timme
Frekvens: 40-60 minuter beroende på vilken terminal du vill åka till/ifrån.​

2, Airport Limousine
Pris: 930 JPY
Restid: Bussen går ungefär en gång per timme
Frekvens: 30-45 minuter beroende på vilken terminal du vill åka till/ifrån.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har sett tidigare vid några tillfälle att amerikaner som bara tog en taxi till Tokyo från Tokyo Narita flygplats. :eek:
Notan brukar sluta mellan 25.000 - 30.000 JPY inkl. vägtullsavgifter vilket är ca 1.650 - 2.000 SEK.

Om det inte är ett måste eller firman som betalar, det är inte vanligt att ta taxi till/från Tokyo Narita flygplats.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Om man tar sig från central Tokyo til Tokyo Narita (NRT) eller Tokyo Haneda (HND), det är nog bra att veta följande:

Man kan ta sig till både Tokyo Narita (NRT) och Tokyo Haneda (HND) från följande stationer utan byte:

På Toei Asakusa line:
  • 浅草 (Asakusa)
  • 東銀座 (Higashi-Ginza)
  • 日本橋 (Nishombashi)
  • 新橋 (Shimbashi)

    det finns fler men stationerna ovan är mest intressanta
Screenshot20170717 05 Toei.png


Om man tar sig mot Tokyo Haneda flygplats (HND) från dessa stationer under morgonrusning (kl. 07-08) på vardagar, finns det knappt plats för någon kabinväska.

Om man tar sig mot Tokyo Narita flygplats (NRT) från dessa stationer under morgonrusning (kl. 07-08) på vardagar, det är inga problem. Det finns gott om plats på tåget.
 

palmen

Moderator
Klockrent! Anländer 22.30 till Haneda och flyger från Narita 10.20 dagen efter så då kan jag slippa bo någon av flygplatshotellen.
Jag hade liknande ankomst och tog monorail in till Hamamatsucho och bodde på IC Tokyo Bay. 10 minuters promenad så är du vid Daimon station sen på morgonen om du vill åka Asakusa Line ut till Narita. Eller så tar man det bekväma med "Limousine Buss" direkt från hotellet även om det är typ dubbla priset.
 

Dr. Miles

Expert
Jag bodde på Hotel Horidome Villa nära Ningyocho när jag var i Tokyo sist.

Rummet:
Hotel Horidome Villa, 01.jpg

Hotel Horidome Villa, 02.jpg


Badrum:
Badkaret var större än andra hotell som har liknande badrum.
Hotel Horidome Villa, 03.jpg


Utsikt från rummet:
Hotel Horidome Villa, 05.jpg



Enkelrum utan frukost kostade 7.500 JPY (ca 550 SEK) per natt och jag tyckte att det var prisvärt.
Det fanns också tvättmaskin & torktumlare (200 JPY per tvätt / 100 JPY för 30 min tork) på hotellet.


Jag har inte varit där själv men det finns en bar bredvid hotellet och de erbjuder Nomihoudai (alkoholdrycksbuffé) för 1.280 JPY (ca 95 SEK) under 120 minuter.
Hotel Horidome Villa, 04.jpg



Hotellet är gångavstånd från olika stationer:
  • Kodenmacho
  • Bakurocho
  • Bakuro Yokoyama
  • Higashi Nihombashi
  • Shin Nihombashi
  • Ningyocho
  • Mitsukoshi mae
Screenshot20170905 01 Metro.png


På Higashi Nihombashi och Ningyocho stannar tåget mellan Tokyo Narita flygplats och Tokyo Haneda flygplats.
På Higashi Nihombashi stannar även snabbtåg mellan de flygplatserna.
 

Dr. Miles

Expert
Hotel Livemax Shimbashi

Enkelrum: 5.000 JPY (ca 370 SEK) per natt

Hotellet är gångavstånd från följande stationer:
  • Onarimon
  • Hamamatsucho
  • Shimbashi
  • Daimon

Hotel Livemax Shimbashi.png


Hotellet ligger mellan Hamamatsucho och Shimbashi.
Till/från Hamamatsucho station kan man ta sig till Tokyo Haneda flygplats (HND) utan byte med Tokyo Monorail.
Det går också att åka både till/från Tokyo Haneda flygplats (HND) och Tokyo Narita flygplats (NRT) från Onarimon station


Rummet:
Hotel Livemax Shimbashi_01.JPG

Hotel Livemax Shimbashi_02.JPG


Badrum:
Hotel Livemax Shimbashi_05.JPG


Det fanns kokvrå, tvättmaskin och torktumlare i rummet:
Hotel Livemax Shimbashi_03.JPG

Hotel Livemax Shimbashi_04.JPG
 

Dr. Miles

Expert
Sumisho Hotel, Tokyo

Enkelrum: 5.500 JPY (ca 400 SEK) per natt

Hotellet är gångavstånd från följande stationer:
  • Ningyocho
  • Mitsukoshi-mae
  • Nihombashi

Sumisho Hotel Tokyo.png


Det går också att åka till/från både Tokyo Haneda flygplats (HND) och Tokyo Narita flygplats (NRT) från Ningyocho station utan byte.


Rummet:
Sumisho Hotel, Tokyo, 07.JPG

Sumisho Hotel, Tokyo, 08.JPG

Sumisho Hotel, Tokyo, 09.JPG

Sumisho Hotel, Tokyo, 11.JPG


Badrum i rummet:
Sumisho Hotel, Tokyo, 10.JPG


Gemensamt bad:
Sumisho Hotel, Tokyo, 06.JPG

Sumisho Hotel, Tokyo, 03.JPG

Sumisho Hotel, Tokyo, 05.JPG


Fasad:
Sumisho Hotel, Tokyo, 01.jpg



En stor fördel för mig var att de har ett stort gemensamt bad. Mycket relaxande.
 

Dr. Miles

Expert
Hotel LiveMax Higashi-Ginza

Enkelrum: 7.000 JPY (ca 510 SEK) per natt

Hotellet är gångavstånd från följande stationer:
  • Higashi Ginza
  • Tsukiji
  • Tsukijishijo
  • Shintomicho

Hotel LiveMax Higashi-Ginza.png


Hotellet ligger nära Tsukiji market så det är ett perfekt stället om man vill besöka marknaden tidigt på morgonen.
Ginza är också inom gångavstånd.
Det går också att åka till/från både Tokyo Haneda flygplats (HND) och Tokyo Narita flygplats (NRT) från Higashi Ginza station utan byte.
Det finns också direktbuss från Higashi Ginza / Tsukiji till Tokyo Big Sight vilket är en av de största mässhall i Tokyo.


Rummet:
Hotel LiveMax Higashi-Ginza, 01.jpg


Badrum:
Hotel LiveMax Higashi-Ginza, 02.jpg
 
Last edited:
Toppen