Senaste nytt

Qatar-blockaden - praktiska konsekvenser för resande

SK525

Medlem
Bara ring tills du får prata med en som kan ändra till dig. Vår bokning är också nästan samma period som din och det löste dom. Nu är det kanske inte lika lätt att fixa till 9 platser som våra 2 men ge dig inte. Nu var vår bokning i Business och det hjälpte kanske?

Tack, det är ju föga lockande med tanke på att jag redan spenderat över en timme i telefon med dem (+ tid för telefonkö), men ja, jag har väl också känslan av det är det som gäller... ;)
 

Nurre93

Medlem
Hej!

Min familj på tre personer skulle ha åkt hem från Dubai på lördag( de blev ombokade till Turkish på resan dit) Enligt Qatar har de en policy på att man ska kontakta dem ca 72 timmar innan flyget avgår för att kunna omboka den. Ringde de idag och de säger att det finns ett flyg tidigast 17 Aug (på torsdag nästa vecka) men inte innan dess. Jag har tjatat på dem och även gett andra förslag på rutter som skulle fungera dock utan resultat. Vad har jag för rättigheter? Kan jag kräva att de ersätter missad inkomst samt utgifter efter 13 Aug? Nån annan som lyckats
 

segra

Medlem
Hej!

Min familj på tre personer skulle ha åkt hem från Dubai på lördag( de blev ombokade till Turkish på resan dit) Enligt Qatar har de en policy på att man ska kontakta dem ca 72 timmar innan flyget avgår för att kunna omboka den. Ringde de idag och de säger att det finns ett flyg tidigast 17 Aug (på torsdag nästa vecka) men inte innan dess. Jag har tjatat på dem och även gett andra förslag på rutter som skulle fungera dock utan resultat. Vad har jag för rättigheter? Kan jag kräva att de ersätter missad inkomst samt utgifter efter 13 Aug? Nån annan som lyckats

Ingen rolig situation. Jag hade kanske tur men vår bokning?

I ert fall hade jag inte gett upp utan bara ringt, ringt och åter ringt. Gäller också att överdriva lite (Mycket) om hur
stora kostnader detta medför för alla berörda etc. Rättigheter vet jag inte om man har några hos ME bolagen öht
men om de inte vill ha för mycket kritik så borde de rimligtvis släcka de värsta bränderna dvs hjälpa de som skriker högst och vill ha mest.
 
I ert fall hade jag inte gett upp utan bara ringt, ringt och åter ringt. Gäller också att överdriva lite (Mycket) om hur
stora kostnader detta medför för alla berörda etc. Rättigheter vet jag inte om man har några hos ME bolagen öht
men om de inte vill ha för mycket kritik så borde de rimligtvis släcka de värsta bränderna dvs hjälpa de som skriker högst och vill ha mest.
+1

Det är bara att ringa, tjata, ringa, tjata, ringa, tjata osv. Och inte boka flygbolag med dålig service i fortsättningen.
 

M@GNÜS

Medlem
Testa och ring på amerikanska numret... de verkar hjälpa bättre. Hamnar du hos deras call center i Polen får man aldrig vettig hjälp (svenska numret går dit)...
 

johansch

Medlem
Jag blev lite förvånad när det visade sig att jag var den enda passageraren i business-kabinen på QR171 (DOH-ARN) idag:

(Bilden tagen någonstans över Iran.)

qatar.jpg
 
Toppen