Hej!
Min familj på tre personer skulle ha åkt hem från Dubai på lördag( de blev ombokade till Turkish på resan dit) Enligt Qatar har de en policy på att man ska kontakta dem ca 72 timmar innan flyget avgår för att kunna omboka den. Ringde de idag och de säger att det finns ett flyg tidigast 17 Aug (på torsdag nästa vecka) men inte innan dess. Jag har tjatat på dem och även gett andra förslag på rutter som skulle fungera dock utan resultat. Vad har jag för rättigheter? Kan jag kräva att de ersätter missad inkomst samt utgifter efter 13 Aug? Nån annan som lyckats
Ingen rolig situation. Jag hade kanske tur men vår bokning?
I ert fall hade jag inte gett upp utan bara ringt, ringt och åter ringt. Gäller också att överdriva lite (Mycket) om hur
stora kostnader detta medför för alla berörda etc. Rättigheter vet jag inte om man har några hos ME bolagen öht
men om de inte vill ha för mycket kritik så borde de rimligtvis släcka de värsta bränderna dvs hjälpa de som skriker högst och vill ha mest.