agehall
Medlem
Vi brukar ju klaga på flygbolag, men de är underbara att prata med i jämförelse med vissa andra bolag.
Igår skulle jag göra slag i saken och byta mitt Digital-TV Large samt Viasat Sport (ja, jag har sportpaketet! Mest för att kunna titta på F1) mot Viasat Guld HD som endast är marginellt dyrare (typ 10kr/mån) och som dessutom inkluderar Viasats filmkanaler och deras HD kanaler.
För att göra detta byte måste jag ringa ComHem vilket jag också gör. I deras pantade telefonmeny blir jag till slut kopplad till en riktig person och kan förklara mitt ärende. Jag får då veta att jag kommit till fel avdelning men jag ska bli kopplad vidare. Jag hamnar i en telefonkö där jag får veta att jag är samtal nr 1 och att mitt samtal ska besvaras så fort som möjligt. Där blir jag sittande i 45 minuter innan jag ger upp och ringer igen.
Lätt irriterad kommer jag nu fram till ytterligare en person och förklarar mitt ärende. Denne person förklarar då att jag måste prata med deras uppsägningsavdelning(!) och inte med kundtjänst. Han lyckas dock koppla mig vidare och jag kommer fram till rätt person.
Jag förklarar vad jag vill och damen i andra ändan börjar knappa på sin dator. Efter någon minut så är vi överens om vad som ska göras och att det ska ske så snart som möjligt då jag inte har någon bindningstid. Nu börjar dock det roliga.
Damen i andra ändan frågar om jag har utrustning som klarar HD eller om jag ska börja med det billigare Viasat Guld och sedan uppgradera till HD när jag har rätt utrustning. Jag förklarar att jag har både TV och box som klarar HD då jag vet att jag tittat på tex SVTs HD kanaler på bådadera. Nu uppdagas ju dock att detta inte alls är samma sak. Det hon egentligen avser är att min utrustning ska klara ComHems låsning av HD-kanaler till en viss hårdvara, inte att de kan visa HD kanaler.
Jag erkänner att jag troligen inte har CAMs som fixar HD-låsningen men att jag inte bryr mig utan fixar detta senare. Då börjar damen insistera på att jag ska ge henne modellnummret på min TV så att hon kan kontrollera att den är godkänd av ComHem. Eftersom jag inte orkar gå och kontrollera detta så säger jag att jag fixar en fungerande CAM senare. Jag var ju inte speciellt intresserad av att behöva sitta i deras förbannade telefonkö igen när jag väl fixat min utrustning utan vill hellre ha HD-kanalerna NU.
Nu ändrar damen taktik och påpekar att jag kan få köpa en CAM av ComHem för 1:- vid 12 månaders bindningstid. Det låter ju som en bra deal så jag ber henne skicka en sådan. Då börjar hon återigen tjafsa om att jag måste ge henne modellnummret på min TV så att hon kan kontrollera att den är godkänd.
Nu börjar jag bli riktigt förbannad. Jag försöker övertyga henne om att den är godkänd på alla sätt och vis men hon ger sig inte. Min inställning är att om TVn inte funkar med HD så får jag väl skaffa en ny TV, men det biter inte på henne. Det är inte förens jag hotar med att om hon inte bokar upp mig för det programpaket jag vill ha och skickar mig en CAM så kommer jag att säga upp allt istället som hon surt går med på det.
Ska det vara så j-vla svårt att göra vad kunden ber om? I mitt nästa boende ska jag göra vad jag kan för att undvika comhem. De är så ofantligt jobbiga att ha att göra med...
Igår skulle jag göra slag i saken och byta mitt Digital-TV Large samt Viasat Sport (ja, jag har sportpaketet! Mest för att kunna titta på F1) mot Viasat Guld HD som endast är marginellt dyrare (typ 10kr/mån) och som dessutom inkluderar Viasats filmkanaler och deras HD kanaler.
För att göra detta byte måste jag ringa ComHem vilket jag också gör. I deras pantade telefonmeny blir jag till slut kopplad till en riktig person och kan förklara mitt ärende. Jag får då veta att jag kommit till fel avdelning men jag ska bli kopplad vidare. Jag hamnar i en telefonkö där jag får veta att jag är samtal nr 1 och att mitt samtal ska besvaras så fort som möjligt. Där blir jag sittande i 45 minuter innan jag ger upp och ringer igen.
Lätt irriterad kommer jag nu fram till ytterligare en person och förklarar mitt ärende. Denne person förklarar då att jag måste prata med deras uppsägningsavdelning(!) och inte med kundtjänst. Han lyckas dock koppla mig vidare och jag kommer fram till rätt person.
Jag förklarar vad jag vill och damen i andra ändan börjar knappa på sin dator. Efter någon minut så är vi överens om vad som ska göras och att det ska ske så snart som möjligt då jag inte har någon bindningstid. Nu börjar dock det roliga.
Damen i andra ändan frågar om jag har utrustning som klarar HD eller om jag ska börja med det billigare Viasat Guld och sedan uppgradera till HD när jag har rätt utrustning. Jag förklarar att jag har både TV och box som klarar HD då jag vet att jag tittat på tex SVTs HD kanaler på bådadera. Nu uppdagas ju dock att detta inte alls är samma sak. Det hon egentligen avser är att min utrustning ska klara ComHems låsning av HD-kanaler till en viss hårdvara, inte att de kan visa HD kanaler.
Jag erkänner att jag troligen inte har CAMs som fixar HD-låsningen men att jag inte bryr mig utan fixar detta senare. Då börjar damen insistera på att jag ska ge henne modellnummret på min TV så att hon kan kontrollera att den är godkänd av ComHem. Eftersom jag inte orkar gå och kontrollera detta så säger jag att jag fixar en fungerande CAM senare. Jag var ju inte speciellt intresserad av att behöva sitta i deras förbannade telefonkö igen när jag väl fixat min utrustning utan vill hellre ha HD-kanalerna NU.
Nu ändrar damen taktik och påpekar att jag kan få köpa en CAM av ComHem för 1:- vid 12 månaders bindningstid. Det låter ju som en bra deal så jag ber henne skicka en sådan. Då börjar hon återigen tjafsa om att jag måste ge henne modellnummret på min TV så att hon kan kontrollera att den är godkänd.
Nu börjar jag bli riktigt förbannad. Jag försöker övertyga henne om att den är godkänd på alla sätt och vis men hon ger sig inte. Min inställning är att om TVn inte funkar med HD så får jag väl skaffa en ny TV, men det biter inte på henne. Det är inte förens jag hotar med att om hon inte bokar upp mig för det programpaket jag vill ha och skickar mig en CAM så kommer jag att säga upp allt istället som hon surt går med på det.
Ska det vara så j-vla svårt att göra vad kunden ber om? I mitt nästa boende ska jag göra vad jag kan för att undvika comhem. De är så ofantligt jobbiga att ha att göra med...