Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Palazzi

Medlem
Tjena,

Är det ngn av er som vet ifall TK säljer upgr vid checkin? Har haft lyckan att flyga i C-klass de ggr jag flugit med TK. Nu så ska jag & frun flyga till HKG med TK i Y- klass och undrar om kan uppgradera till C på IST-HKG-IST.

Vad jag vet så tillåter inte TK payed upgrade alls...Inte ens för sina "elit-medlemmar" :( Det är poänguppgradering som gäller på TK. Du kan ju alltid testa dock :)
 
Kan lägga till ett "nytt" flygbolag till listan:

Air Canada (AC) / Frankfurt (FRA) - Toronto (YYZ): €500 från Eco (M) till Business (C) vid Online Check-In (OLCI).
 

Appfly

Medlem
Jag försökte köra en OT på Blue1 för ca 2 månader sedan och då gick det inte... Blev lite förvånad men undersökte inte orsaken närmare.
 
Vad jag vet så tillåter inte TK payed upgrade alls...Inte ens för sina "elit-medlemmar" :( Det är poänguppgradering som gäller på TK. Du kan ju alltid testa dock :)

Det går att göra i deras service desk på flygplatsen, dock är det VÄLDIGT dyrt så tror inte det är någon större vits. CPH-IST skulle jag få betala 580€ för att uppgradera, orginalpriset för hella biljetten var ca 300€.....
 

David

Medlem
Det går att göra i deras service desk på flygplatsen, dock är det VÄLDIGT dyrt så tror inte det är någon större vits. CPH-IST skulle jag få betala 580€ för att uppgradera, orginalpriset för hella biljetten var ca 300€.....

Jag köpte Comfort->Business PEK-IST enkel för 700USD. Kul att ha testat TK C men inte värt pengarna någon mer gång.
 

pep

Medlem
Aeroflot upgrades!
Priserne er ikke saerligt klare, men se News | Aeroflot

"Fly With Comfort: Upgrade Your Service Class:

Since April 01, 2010 Aeroflot offers – service class upgrade to business class, available during check-in. Ask for the special offer at your check-in counter.
Using our special offer, you will not only feel the absolute comfort of our President or Premiere business class, but also collect extra Aeroflot Bonus qualification miles.
Service price depends on the travel distance and tariff type on your ticket. The service is valid only for Full, Value and Restricted (Y, S, B, M, H, K, V, T, Q) tariff groups. You can find out the final price of your service class upgrade at your check-in counter or airport ticketing office.
Conditions:
The offer is valid only for Aeroflot’s own flights.
For transit flights via Moscow, the offer will cover only the first flight segment. If you are leaving the transit area, you can order service class upgrade for the second flight segment at your check-in counter in the departure hall.
The offer does not include business-class lounge access or extra baggage allowance.
The offer is valid beginning with check-in start, but not later than 1 hour before departure.
The number of business-class seats is limited; the offer will be provided at the company’s discretion
 

Mauricio

Medlem
Datum: 2012-JUL-23
Flygbolag: Air Canada
Sträcka: Santiago de Chile -> Buenos Aires
Klass: Economy -> Business
Pris: 119$ ca 830kr

Min biljett är en bonusresa från SCL-EZE-GIG varav första sträckan flygs av Air Canada, skatter och avgifter gick på cirka 1000kr. Att uppgradera för runt 800 kr kändes värt då biljetten kostar 3600kr enkel. Sträckan flygs av en 767-300ER så riktig business class finns ombord, dock ej champagne endast mousserat vin. Tycker ni det var värt? Incheckningspersonalen insisterade att jag kommer få miles krediterat till A3, stämmer verkligen detta? På boardinkortet står bokningsklass J och även mitt A3*G prefix, ingenting om att biljetten är bokad med miles ursprungligen. Vore rätt OK om det är så.
 

Dr. Miles

Expert
Tycker ni det var värt?
Absoult!

Incheckningspersonalen insisterade att jag kommer få miles krediterat till A3, stämmer verkligen detta? På boardinkortet står bokningsklass J och även mitt A3*G prefix, ingenting om att biljetten är bokad med miles ursprungligen. Vore rätt OK om det är så.
Det som är bra med cash upgrade av bonusresan är att man får ofta miles/poäng baserat på kabinklass du är uppgraderad till.
Jag fick över 18.000 bmi miles när jag uppgraderade THAI Bangkok-Zurich från Business class(bonusresa) till First class. :cool:
 
Toppen