Senaste nytt

Vilket Hilton/Conrad vill man bo på i Seoul?

agehall

Medlem
Hittar ingen tråd om detta, vilket jag tycker är konstigt...

Jag funderar ev på att boka om en award och kommer då att få två nätter i Seoul om allt går som planerat. Vad jag kan se finns två Hilton och ett Conrad inne i Seoul - vilket bör man satsa på?

Tanken är att det blir ett litet stopp på vägen hem och att vi ska kunna ta oss ut på stan en sväng och kolla runt lite.
 

Jönsson

Medlem
Jag skulle välja Millennium Seoul Hilton. Bäst läge om du bara vill kunna ta dig ut och se stan. Promenadavstånd till Namsan Park och N Seoul Tower som är en av de viktigaste attraktionerna. Dessutom nära Seoul Station, tågstationen.
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Jag skulle välja Millennium Seoul Hilton. Bäst läge om du bara vill kunna ta dig ut och se stan. Promenadavstånd till Namsan Park och N Seoul Tower som är en av de viktigaste attraktionerna. Dessutom nära Seoul Station, tågstationen.

Jag har bott på Conrad, väldigt trevligt hotell med en riktigt bra lounge längst upp i hotellet med fin utsikt över staden. Millenium ligger nog bättre till dock precis som Jönsson nämner.

Sist bodde jag på Intercontinental Grand Seoul Parnas och tyckte nog att området kring detta hotell var roligare än kring Conrad, det finns massor med restauranger på gångavstånd från detta Intercontinental Hotel.

Utsikt från loungen på Conrad

56532-2699374a839a0ac99350e03ae5b9e667.jpg


Minisuite på Intercontinental Grand Seoul Parnas, hade tyvärr ingen bild på rummet på Conrad

56533-76d259fa70c37b5a68c7428ea1a1e204.jpg
 

Attachments

  • IMG_0696.jpg
    IMG_0696.jpg
    11,4 KB · Visningar: 327
  • IMG_3511 (1).jpg
    IMG_3511 (1).jpg
    43,8 KB · Visningar: 347

Canadien

Medlem
Bott på Conrad och Grand Hilton Seoul. Bägge ligger 'dåligt till' om man ska till centrum, men beroende på var man har ärenden kan de ju ligga bra till. Trafiken i Seoul är ju ganska tung emellanåt så att välja hotell så att man slipper åka genom stan i sina ärenden tycker jag är viktigt. Standardmässigt av dessa två så är Conrad bra mycket bättre, fin lounge och riktig 5*-hotell. Provade frukosten både i lounge och nere på plan 2, man kunde i loungen få upp allt som fanns därnere men ändå trevligare att plocka själv på buffén så det blev vanliga frukosten alla mornar utom en.

Grand Hilton har en del fin natur omkring, så om man gillar en morgonjogg vinner detta hotell, men i övrigt var det ganska alldagligt Hilton. Fick dock riktigt tidig incheckning kl 10:30 vilket är var stort plus.
 

Jönsson

Medlem
Bott på Conrad och Grand Hilton Seoul. Bägge ligger 'dåligt till' om man ska till centrum, men beroende på var man har ärenden kan de ju ligga bra till. Trafiken i Seoul är ju ganska tung emellanåt så att välja hotell så att man slipper åka genom stan i sina ärenden tycker jag är viktigt. Standardmässigt av dessa två så är Conrad bra mycket bättre, fin lounge och riktig 5*-hotell. Provade frukosten både i lounge och nere på plan 2, man kunde i loungen få upp allt som fanns därnere men ändå trevligare att plocka själv på buffén så det blev vanliga frukosten alla mornar utom en.

Grand Hilton har en del fin natur omkring, så om man gillar en morgonjogg vinner detta hotell, men i övrigt var det ganska alldagligt Hilton. Fick dock riktigt tidig incheckning kl 10:30 vilket är var stort plus.
Upplever att alla tre Hilton/Conrad i Seoul är riktigt bra när det kommer till status recognition.
 

Canadien

Medlem
Upplever att alla tre Hilton/Conrad i Seoul är riktigt bra när det kommer till status recognition.
Kanske det, fick ett något bättre rum på Grand som HHG men ej executive = ingen lounge. På Conrad som HHD fick jag ingen uppgradering. Bott oftast på Marriott i Seoul och tycker de gett mer som Gold.
 

TheEagle

Medlem
Var kaos på Hilton i loungen när jag var där. Amerikanerna länsade maten som en svärm gräshoppor. Man fick ställa sig i kö och vänta på att de bar ut mer mat för att ha en chans att få något att käka.
 
Bumpar tråden! Ska bo 4-5 nätter i Seoul den från den 20e augusti 2019. Kollar på antingen Conrad för poäng (240K för 4-5 nätter, cash kostar de ca 14 000SEK).eller Hilton Millenium för cirka 8-9000SEK cashad, poängmässigt kostar detta hotell liknande som Conrad så känns mest värt att casha.

Vet att Conrad ligger mer "off" men tar gärna ett bra hotell med grym service och som kan lösa bra restauranger och andra aktiviteter på plats än location. Hit me!!!
 

fcx

Medlem
Bumpar tråden! Ska bo 4-5 nätter i Seoul den från den 20e augusti 2019. Kollar på antingen Conrad för poäng (240K för 4-5 nätter, cash kostar de ca 14 000SEK).eller Hilton Millenium för cirka 8-9000SEK cashad, poängmässigt kostar detta hotell liknande som Conrad så känns mest värt att casha.

Vet att Conrad ligger mer "off" men tar gärna ett bra hotell med grym service och som kan lösa bra restauranger och andra aktiviteter på plats än location. Hit me!!!

Conrad är riktigt bra, bra lounge och de fixar saker åt dig.

Det ligger inte så off egentligen, tunnelbana några kvarter bort.
 
Toppen