Senaste nytt

Vilket hotell ska jag välja i Bangkok vid transit?

Ziplock

Medlem
Andra alternativ är att bo på något hotell som ligger nära någon av Airport Link stationer (t ex Phaya Thai, Ratchaprarop, Makkassan).
Då kan du ta dig till olika delar av stan ganska enkelt och du kan åka tillbaka till flygplatsen med tåget på morgonen dagen efter.
Problemet med Airport Link är att det också fungerar som pendeltåg och är smockfullt in till city på morgonen och ut från city på eftermiddagen.

Ska man ta sig till flygplatsen med väskor kring klockan 18 måste man kliva på på Phaya Thai, annars är risken att man helt enkelt inte kommer på det fulla tåget.
 

Brandten

Medlem
Jag bodde i somras på Vismaya. Billigt, typ 250 kr. Transfer kostade 80 Baht varje väg. Bra pool och ok rum. Enkelt ställe men billigt.
Ja det var lite dyrt det här (Novotel) men ville passa på att testa benefits som Platinum för första gången. Nästa gång blir det något billigare.
Problemet med Airport Link är att det också fungerar som pendeltåg och är smockfullt in till city på morgonen och ut från city på eftermiddagen.

Ska man ta sig till flygplatsen med väskor kring klockan 18 måste man kliva på på Phaya Thai, annars är risken att man helt enkelt inte kommer på det fulla tåget.
Huvva... Precis det jag ville undvika (kö, lång bilfärd eller knökfulla tåg).
 

JensE

Medlem
Prova Suvarnabhumi Suite. Större rum ca 4-500kr och svit kan fås för under 1000kr. Finns shuttle till flygplats för några få bath. Inget speciellt i sig men var rent och bekvämt. Finns massa full size transformers utanför om man gillar sånt ;)
 

pep

Medlem
Tag Skytrain, stå af på 2nden eller trediesidste station. Gå ned til kanalen, meget fredfyldt. Find Unico Express Hotel Ca. 1000 THB max inc. morgenmad. Herfra kan du gå til BKK hotspots eller nyde turene med kanalbådene.Har boet i BKK i 4 år regelmæssigt og taler Thai. Aldrig betalt over 30 USD/nat
 

Voyageur

Medlem
Kan rekommendera en del av de fristående hotellen vid flygplatsen istället för hutlösa Novotel ala 2000kr natten.

Bodde bla på Gold airport suites samt Panini Residence. Båda riktigt bra hotell för att ligga på 100-150kr natten. Gold suites har pool. Medan den andre har modernare rum (nybyggt). Rent, fräscht, sköna sängar, bra tv samt trevlig personal.

Båda nås med taxi 10 min från terminalen för ca 100 baht (25kr). Finns också flertalet restauranger samt 7eleven bredvid med sjukt bra priser.

Nog för att jag tycker om Accor och gärna samlar poäng och får uppgraderingar, men med en så extrem prisskillnad är det en enkel match! :)
 

henrik l

Medlem
Verkar ju som det löste sig för Brandten:) Men mina erfarenheter baserade på typ 15 besök de senaste 5-6 åren. Jag har kört lite olika kombinationer. Airport link till Pahya Thai+BTS, Airportlink till Makkasan + taxi, samt taxi från/till Suvarnabuhmi. Har man mer än 12 timmars transfer, vill ha poäng/stay på hotellet och kan nöja sig med 6-7 timmars sömn, så är det inga problem att ta sig in till stan. Vad man skall tänka på är att hotellet inte skall ligga för långt från "highway" till flygplatsen. Men säg att hotellet ligger någonstans mellan Siam BTS och Sukhumvit 54 (Marriott) så tar man sig hyffsat snabbt med taxi till och från flygplatsen, max 1 h, med lite flyt 30 min.
 

Ziplock

Medlem
Vi kommer till flygplatsen söndag kväll och flyger vidare på måndag morgon. Novotel på flygplatsen hade varit praktiskt, men billigaste rummet kostar 1250 kr och det tar ju emot när man bara ska sova.

Jag söker ett prisvärt hotell nära flygplatsen. Kraven är framför allt tyst och lungt samt att det finns säker och enkel transport tillbaka till flygplasen.

Trängas med en massa väskor och pendlare på Airport Link testade vi förra gången och det var inte speciellt kul.
 

Brandten

Medlem
Finns en veckor gammal tråd här om exakt samma frågor. Kan inte länka från tapatalk men den finns här.

Edit: Du har ju till och med skrivit i den tråden nyss? Vad är det jag missar i ekvationen här?
 

Ziplock

Medlem
Finns en veckor gammal tråd här om exakt samma frågor. Kan inte länka från tapatalk men den finns här.

Edit: Du har ju till och med skrivit i den tråden nyss? Vad är det jag missar i ekvationen här?
Den tråden är 6 år gammal och avhandlar framför allt 4- och 5-stjärniga hotell inne i Bangkok. Jag letar något billigt nära flygplatsen.
 
Toppen