Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Glenn E

Medlem
Rummen är mycket finare på Conrad.
Hilton är 21 år gammalt och rummen är inte renoverade även fast det Hilton nyligen.
Som HHG skulle jag välja Hilton, pga trolig lounge tillgång annars Conrad.
Rummen fäller avgörandet för mig.
Jag fick ett executive rum och är inte särskilt stort men har separat badkar och dusch samt balkong
 

jumbooze

Medlem
Nu har jag snart varit på Conrad i två dagar och jag känner inte igen mig i Medianas upplevelser vilket är tur.
Det enda man skulle kunna säga är att happy hour i loungen är lite långsamma med drinkar men väldigt servicevänliga ändå så för mig gjorde det ingenting.
Äter nu frukost där man fyller på kaffe medan jag serverar mig från buffén, två personer har kommit fram och frågat hur det är med mig och om allt är till belåtenhet. De såg att min juice var slut och erbjöd sig gå hämta ny.
Ofta så kollar de upp mitt namn efter de fått mitt rumsnummer och tilltallar mig Mr Jumbooze.
Inget att klaga på.
Hälsningar jumbooze vid frukostbordet
 

Mediana

Medlem
Nu har jag snart varit på Conrad i två dagar och jag känner inte igen mig i Medianas upplevelser vilket är tur.
Det enda man skulle kunna säga är att happy hour i loungen är lite långsamma med drinkar men väldigt servicevänliga ändå så för mig gjorde det ingenting.
Äter nu frukost där man fyller på kaffe medan jag serverar mig från buffén, två personer har kommit fram och frågat hur det är med mig och om allt är till belåtenhet. De såg att min juice var slut och erbjöd sig gå hämta ny.
Ofta så kollar de upp mitt namn efter de fått mitt rumsnummer och tilltallar mig Mr Jumbooze.
Inget att klaga på.
Hälsningar jumbooze vid frukostbordet

Hej, skönt att höra. Jag vill bara säga att jag bodde i den vanliga delen så åt inte frukost i loungen. Rummet var som sagt väldigt trevligt med access direkt ner till Poolen, men jag kan väl lägga till den sista lilla biten också. Checkouten. Ringde och bad dem komma och hämta bagaget, ingen kom på 20 min, så till slut ringde vi dem och bad dem kancellera för att rulla bagaget själv. Det går fint det också men när vi kommer dit så finns det minst 5 lediga Bellboys. Själva checkouten inga problem tror jag, var mannen som fixade. Under tiden gick jag och försökte ordna en taxi. "Inga problem jag kan skjutsa er till flygplatsen". Jättebra, men vi ska inte till flygplatsen så vi behöver en annan transport. "Okej, men ni kan följa med till flygplatsen" Nej, vi vill inte till flygplatsen! Efter att ha förklarat på karta exakt var vi ska så medger han att det inte är på hans rutt och att han nog måste beställa en taxi i alla fall. Så efter mycket om och men så ringer han en och vi väntar. Sen kommer han tillbaka och säger. Nu är taxin här och går därifrån. Ingen hjälp med bagaget, ingen hänvisning till vilken av de exakt tre lika dana taxin som är vår. Mannen sa bara, glöm att den där killen får dricks. Blev lite förvirring vilken bil som var vår men det löste sig.
(Efter det här checkade vi in på Jamahal Resort och Spa och vilken skillnad i service. De var helt fantastiska och underbara)
 

agehall

Medlem
Conrad Bali är det överlägset sämsta Conrad jag stött på. De saknar helt känsla för att ta hand om kunder och det blir lite som det blir. Känner igen en hel del av det som skrivits tidigare i tråden.
 

jumbooze

Medlem
Än så länge så har jag väl haft tur, hoppas den "håller i sig", jag åt faktiskt imorse på den "stora" restaurangen Suku och mina kommentarer gällde den.
Jag blev eskorterade till rummet, när jag frågat om vägen så har de följt med fram till vart jag skulle, än så länge är det allltså helt godkänt.
Det enda jag saknar är kramdjuret? Ska man inte få ett conrad djur? ;)
 

Perra

Medlem
Än så länge så har jag väl haft tur, hoppas den "håller i sig", jag åt faktiskt imorse på den "stora" restaurangen Suku och mina kommentarer gällde den.
Jag blev eskorterade till rummet, när jag frågat om vägen så har de följt med fram till vart jag skulle, än så länge är det allltså helt godkänt.
Det enda jag saknar är kramdjuret? Ska man inte få ett conrad djur? ;)

Fråga efter kramdjuret i repan så får du en, funka förra året för oss
 
Toppen