Senaste nytt

Norwegian stänger Köpenhamn-Berlin Schönefeld, men öppnar rutten igen

crown

Medlem
Jag vill minnas att tidtabellen har varit allt annat än lyckad de gånger jag kollat så det har säkert bidragit till nedläggningen.
 

Agö

Medlem
Jag vill minnas att tidtabellen har varit allt annat än lyckad de gånger jag kollat så det har säkert bidragit till nedläggningen.
Det är kvällsflygningar. Från Köpenhamn 20:10, från Berlin 21:40. Det är väl, som du säger, inte idealiskt för alla.
 

pswe

Medlem
Norwegian stänger Köpenhamn-Berlin Schönefeld i samband med vintertidtabellen, dvs. den 29 oktober 2017. Skaplig konkurrens på Köpenhamn-Berlin med SAS, airBerlin, Easyjet och Norwegian, sannolikt den linje från Köpenhamn med starkast konkurrenstryck. Spännande att se om Ryanair hugger direkt, eller om övriga bolag ökar trafiken.

Norwegian lukker Berlin-rute fra København - CHECK-IN.dk

Nu vet vi väl inte riktigt var AirBerlin konkursen tar vägen..men annars ser det ut som en halvering av konkurrensen rapporterad idag
 

dino_81

Medlem
Undrar om Norwegian kanske borde väntat lite med att ta bort denna linje med tanke på Air Berlins problem...

Även om Air Berlins ekonomiska svårigheter varit kända så kunde ju inte Norwegian veta om konkursen innan. Och att lägga ner en linje är inte något beslut som tas på morgonmötet helt utan orsak.

Jag har dålig kännedom om det här med slot-tider men jag kan tänka mig att det är lättare att få nya slot-tider på Schönefeld och Kastrup än exempelvis Heathrow varpå möjligheten att starta upp linjen på nytt om Air Berlin ställer in flygningarna inte behöver vara allt för svårt. Kanske göra det till en weekendlinje?

Men visst känner nog norrmännen en viss frustation idag! :)
 

jumbooze

Medlem
Tänkte precis när jag läste titeln på tråden, nu måste väl norrbaggarna ge denna rutt en chans till när det lugnar sig med konkurensen
 
Toppen