Jonas C
Medlem
Försökte under dagen att komma i kontakt med A3 gällande bokning av poängresa. HOR var resmålet, över en helg i Mars nästa år. Dom till min stora förvåning när agenten ville debitera mig dubbelt för resan, som låg inom EU zonen.
Anledningen till detta var att de enda förbindelser som fanns innehöll två layovers, vilket agenten märkligt nog associerade med "stopovers". Hon menade att enbart ett stopover (flygbyte, layover, etc, etc) är tillåtet, och vill man ha flera så måste man betala för en ny poängresa. Jag försökte förklara till agenten att det faktiskt är viss skillnad mellan ett stopover och ett flygplansbyte, vilket hon dessvärre dock struntade helt i. Att enbart tillåta ETT flygplansbyte på poängresa låter absurt i mina öron.
Hur ligger det till egentligen? Kan jag möjligtvis haft otur med att ha hamnat hos en dålig agent, eller är A3 verkligen så pass strikta gällande routing?
Anledningen till detta var att de enda förbindelser som fanns innehöll två layovers, vilket agenten märkligt nog associerade med "stopovers". Hon menade att enbart ett stopover (flygbyte, layover, etc, etc) är tillåtet, och vill man ha flera så måste man betala för en ny poängresa. Jag försökte förklara till agenten att det faktiskt är viss skillnad mellan ett stopover och ett flygplansbyte, vilket hon dessvärre dock struntade helt i. Att enbart tillåta ETT flygplansbyte på poängresa låter absurt i mina öron.
Hur ligger det till egentligen? Kan jag möjligtvis haft otur med att ha hamnat hos en dålig agent, eller är A3 verkligen så pass strikta gällande routing?