Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Lineker

Medlem
Via normal bokning ca 2000:-, eStandby 900:- (funkar alltid enligt min erfarenhet) och då är frågan vad det kan kosta på plats ifall upgrade inte går igenom.
 

Lineker

Medlem
Så enkelt är det sällan. 3k skillnad på förhand kan ibland vara några hundralappar på plats. Beror på hotell och tillfälle. Därför jag gärna vill ha input från någon som prövat upgrade på plats.
 

RonnieK

Medlem
Om inte eStandby går igenom finns med största sannorlikhet inte sviten tillgänglig. Känns som tråden börjar gå lite off-topic dock.
 

Lineker

Medlem
Visst lite off topic.

Men är eStandby för 900:- bra värde?

Om man passar...finns möjlighet att upgradera på plats och vad kan det då tänkas kosta?
 

Glenn E

Medlem
Angående Conrad Bali.
För några år sedan då jag var HHG fick jag ett fint rum på bottenplan närmast stranden.
Frukost ingick men inte lounge.
Jag beställde en Bluebird taxi och fick en Taxi Bali (Stor skillnad)
Den var dessutom förvillande lik en Bluebird.
Jag klagade då till Duty manager och påpekade att det inte var bra för många hotellgäster kommer ju inte veta skillnaden som är liknande typ taxi Göteborg mot gangstertaxi vi har i Sverige.
Detta är ändå betydligt mindre än @Mediana råkat ut för.
Som kompensation för detta fick jag en riktig ursäkt samt lounge access så klaga bara (men sakligt).
Nu i veckan som HHD upplevde jag inget jag irriterade mig på.
Jag blev uppgraderad till svit, visad till rummet, de insisterade på att bära mina väskor, fri valet parking för min bil, grym Dry Martini i loungen, beställde Ramen med Wagyu biff som roomservice för typ 60 kronor, bra eggs Benedict till frukosten.
Ungefär så.
 

Mediana

Medlem
@jumbooze När det kom till restaurangerna så fyllde vi i deras omdömeskort men angående städningen och annat så har jag inte sagt så mycket.

@Senator Ja, vi är kvar. I det här fallet så vet jag inte riktigt om det är värt att ta det ett steg upp. Det är ju inga allvarliga saker och jag har känslan av att de redan vet om att deras service inte är på topp.

@Glenn E Skönt att höra att du inte hade några problem.

Igår var en bättre dag men det kan bero på att vi bara pratade med frukostpersonalen
(som i och för sig glömde kaffet igen)

Idag för skoj skull så klockade jag hur lång tid det tog. Kaffet kom 21 min efter att vi beställt. Andra gången vi beställde, kom det inte alls utan efter 30 min gick vi och hämtade själv. Här är saken, det hade varit bättre om de bara sagt att kaffe finns att hämta själv, än att de frågar vad man önskar. Då slipper man sitta och vänta och vänta på något som inte kommer.
 

Glenn E

Medlem
Jag kan i och för sig hålla med om att servicen är lite långsam.
Fast nu var jag bara i loungen och där är det ju inte lika mycket folk.
Det funkar ofta i Indonesien att säga att man skulle uppskatta lite snabbare service.
Här på Hilton Garden Inn är faktiskt servicen inte sämre även om det inte är lika fint.
I övermorgon blir det det nya Hilton i Nusa Dua så då blir det interessant att jämföra.
 

Glenn E

Medlem
Så nu kan jag jämföra lite
Checkin processen var bättre på Conrad för jag har ännu inte fått mitt rum på Hilton fast det ska visst vara prioriterat. Klockan är nu 15:20 och jag kom för 40 minuter sedan
Lounchens läge: mycket bättre på Hilton
Afternoon Tea . Båda har med Conrad bättre
 
Toppen