Senaste nytt

Farnborough Airshow BC Träff 21 juli 2018

011430121

Medlem
Då är det dags att börja planera Farnborough 2018, traditionen är att ett BC gäng besöker uppvisningen på lördagen och det är lördagen den 21 juli 2018
Här är några länkar till tidigare besök,

http://www.businessclass.se/forum/threads/farnborough-air-show-2014-14-20-juli-2014.12053/

http://www.businessclass.se/forum/threads/farnborough-air-show-2016-15-17-juli-2016.18177/

Vi gjorde även en resa 2012, jag kan inte hitta den länken men det kan nog @Dr. Miles.

Större delen av Stockholmsgänget brukar åk BA781 på fredagen, eller så åker man via Paris med AF som någon har gjort, eller så blir det med SAS, Göteborgarna har väl bara BA att välja om man skall flyga direkt. CPH resenärerna har ju flera alternativ
När åker man hem, tidigast på söndagen! Vissa har försökt vid försening att åka hem via Doha!

Var bor gänget, utspritt över hela London, beroende på vilken hotellkedja som man föredrar, vissa bor i stan och några ut vid Heathrow.

Hur tar man sig till Farnborough, smidigast från London är med tåg och det utgår från Waterloo Station, bor man ute vid LHR så går det direktbuss mellan flygplatsen och Farnborough.

Hur bokar man biljetter till flyguppvisningen? Jo på deras hemsida, visserligen går det inte att köpa biljetter ännu
Public Show | Farnborough International Airshow 2018
Vissa tar paket med lunchkorg. Vi som missat och bokat det brukar säga, fa. att jag missade att beställa korgen även i år.

Anmäler jag mig till BC, nej men skriv gärna att du kommer och vilket flyg du har bokat.

Om jag är ny här på BC, kommer jag att känna mig ensam på resan, jag känner ju ingen på BC? Nej, med BC familjen är man aldrig ensam.

Kan jag ta med mig någon, självklart ta med vilken du vill, tror det eller ej vi har haft med svägerskor som ha flugit med Norwegian! (internt skämt till en medlem)
@JensE boka om tvättstugan redan nu!

Flygbiljetterna släpps i slutet av augusti.

Frågor, tveka inte utan skriv i tråden!
 

fcx

Medlem
Jag har beslutsångest. Hittar tre intressanta resemöjligheter:

BA, 3429 SEK:
upload_2017-8-9_11-43-34.png

SAS, 3048 SEK (3548 för Plus flex):
upload_2017-8-9_11-44-25.png

Swiss/Lufthansa, 3554 SEK:
upload_2017-8-9_11-45-3.png
 
Toppen