Senaste nytt

motormännen & AAA

Falcon71

Medlem
Hej

är det någon här som är medlem i motormännens riksförbund och testat hotell rabatten på tex Marriott ? alltså AAA rabatten - står att det skall funka men att ibland gäller det bara US AAA medlemmar

hur vet man om det gäller ?
 

Homer

Medlem
Med hotell och speciellt i USA är de knappast några problem

AAA Benefits for International Members Traveling to the United States
Savings are also extended to members of all international SYC&S® and SYC!® clubs.
The program offers savings in the
Welcome AAA Affiliates

Eller titta på respektive hotellkedjas sidor, t.ex Hilkton
The Hilton Worldwide portfolio of hotels welcomes AAA and international club members by offering AAA discount rates at participating hotels (subject to availability).
Hilton Hotels & Resorts | AAA
 

Dr. Miles

Expert
Off topic svar
Många hotell erbjuder också "Senior Citizen Rate".
Jag bokade åt min gamla chef med Senior Citizen Rate när han reste till Boston.

När det gäller ålder varierar det dock på hotell och på hotell. På vissa hotell är det från 55 år, på vissa är det från 60 år osv.
 

Xilan

Medlem
Innan jag återigen blir medlem i Motormännen. Kan någon bekräfta att man får AAA-pris på Hilton i USA med Motormännenkortet? Hilton finns, vad jag kan se, inte med längre i listan över hotellrabatter på hemsidan.
Har någon bott på Hilton i USA nyligen och testat?
 

yopeyo

Medlem
Ja, det fungerar.
Jag får inte Motormännens AAA-kod att bli accepterad vid bokning i Hiltons app eller webb, Hilton står med på kortet. Jag använde en annan kod och tänkte att jag får visa kortet jag har och lösa det på plats om det blir frågor. Har bott på sju olika ställen senaste veckorna, inget har bett om kortet. Men jag ska nog kontakta Motormännen och kolla vad problemet med deras AAA-kod är.
 
Jag får inte Motormännens AAA-kod att bli accepterad vid bokning i Hiltons app eller webb, Hilton står med på kortet. Jag använde en annan kod och tänkte att jag får visa kortet jag har och lösa det på plats om det blir frågor. Har bott på sju olika ställen senaste veckorna, inget har bett om kortet. Men jag ska nog kontakta Motormännen och kolla vad problemet med deras AAA-kod är.
Jag brukar köra norrmännens aaa-kod i appen. Den svenska har ett tecken för mycket för att appen ska acceptera den.
 
Toppen