Senaste nytt

Nedgraderad status och missad Lounge acess

Mikeswede

Medlem
Hej, skulle vilja höra er syn på följande.

Bokade 5 nätter på Pullman G i Bangkok i slutet av Juli för boende 28/10-2/11. Vid tidpunkten för bokningen var jag platinum medlem och fick då bekräftat i mail från Pullman G att jag skulle bli uppgraderad till business rum samt erhålla lounge acess för mig och min flickvän "as per platinum member". Rummet betalades direkt vid bokningen i Juli och kunde inte bokas om/av. För ca 2 veckor sedan fick jag ett brev från Accor där mitt medlemskap nedgraderats pg av för få nätter (helt i sin ordning). När vi nu kommer till hotellet får vi beskedet att vi får samma rum men ingen lounge acces då jag inte längr är platinum medlem (dock erbjuden Longe acces för extra 1100 BHT/natt. Dock inte intressant då riumment kostade 3000 BHT/natt). Är inte riktiogt säker på vad jag tycker då å ena sidan är jag inte längre platinum men jag var det ju vid bokningen.

Vad tycker ni ?
 

dino_81

Medlem
Då loungeaccess kommer med statusen tycker inte att det är konstigt att denna förmån inte längre gäller om du tappat statusen. Trevligt att rumsuppgraderingen bestod.

Jämför exempelvis om du bokat en resa när du hade status men utför resan efter det att du inte längre har kvar status i flygbolaget - då går det inte att nyttja förmånerna.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte exakt hur det funkar hos Accor, men hos de flesta andra kedjor är det status vid incheckning som ger förmåner under en stay.
 

Mikeswede

Medlem
Tack för era synpunkter. ungefär så jag själv ser på det hela men hade en kollega som tyckte att bokningsdatumet var det viktiga.
 

Voyageur

Medlem
Tror att tyvärr hotellet gjort allting rätt och att det är dagsaktuell status som avgör. Det vore ju konstigt om man kunde boka en massa ett år i förväg, förlora statusen och ändå 300dgr senare utnyttja den.

Dock kan man ha tur ibland. Jag bokade en resa med star alliance för ett tag sedan. Hade guld vid bokningen som utgick ca 1 månad före avresan. Dock kvarstod min guldstatus genom hela resans gång och jag hade alla förmåner på alla 4 flyg. Ibland kan man ha tur men nog inte praxis
 
Toppen